ontwerp van het filter zonder gebruik te maken van ingebouwde functies in matlab

B

baladrg1987

Guest
hoi!
Ik veronderstel dat het ontwerp van een low pass filter (LPF)
aan de hand van een venster methoden zonder uisng ingebouwde functies in Matlab.en de output moet een frequentiebereik van het filter.

ik kon vinden coëfficiënten venster (gewoon door de vervanging van de formule voor een van de ramen), maar het ontwerpen van de LPF, zonder gebruik te maken van de ingebouwde functies is zeer irritant!

als iemand kan me helpen met deze kwestie zal ik zeer dankbaar!

bedankt!

baladrg1987,
Elk goed boek over digitale signaal verwerking of digitale filters zal de techniek.Ook, zie:
.
http://ocw.mit.edu/NR/rdonlyres/070AAF5F-FFE8-4491-9471-E5F38AFC6B4D/0/lec09.pdf
Groeten,
Kral

Dit is een typisch project voor u enkele hands-on ervaring met digitale FIR filters.Als u nog enkele feeling met de theorie, dient u dit te kunnen doen:

- Rechthoekige FREQUENCE respons (opslaan in een vector)
- Inverse DFT over het
-
Van toepassing venster

daar het filter.

De frequentie response is de opposte:

- Neem de filter coeficients
-
Van toepassing DFT

svhb schreef:

Dit is een typisch project voor u enkele hands-on ervaring met digitale FIR filters.
Als u nog enkele feeling met de theorie, dient u dit te kunnen doen:- Rechthoekige FREQUENCE respons (opslaan in een vector)

- Inverse DFT over het

- Van toepassing vensterdaar het filter.De frequentie response is de opposte:- Neem de filter coeficients

- Van toepassing DFT

Voor een FIR-filter: als u uw filter coeficients, gebruikt u concolution te passen aan uw signaal.(dit is eigenlijk hoe het filter werkt).

Code:

w = conv (u, v) convolves vectoren U en V. Algebraically, convolutie is dezelfde werking als vermenigvuldiging van de polynomen waarvan de coëfficiënten zijn de elementen van U en V.

svhb schreef:

Voor een FIR-filter: als u uw filter coeficients, gebruikt u concolution te passen aan uw signaal.
(dit is eigenlijk hoe het filter werkt).Code:

w = conv (u, v) convolves vectoren U en V. Algebraically, convolutie is dezelfde werking als vermenigvuldiging van de polynomen waarvan de coëfficiënten zijn de elementen van U en V.

Num en den zijn de coeficients voor het definiëren van polynomen A en B in
H (Z) = B (Z) / A (Z)

Wanneer de coeficients van A zijn nul, behalve de eerste, je hebt een FIR filter, en net kloof alle coeficient uit B met A0.Dit is de impuls respone van het filter, en is eindig (Eindige Impluse Response filter).U kunt deze gebruiken coeficients om een convolutie met uw ingangssignaal.

Wanneer er andere coeficients dan de eerste, een van A zijn nonzero, u heeft een IIR-filter (Infinite Impulse reactie filter).U vindt de impuls respone door de polynomen A en B, en u zult zien dat het nooit eindigt (maar de resultaten worden smalleer en kleinere, hoop ik).Omdat de impuls respons eindigt nooit, het
is inpractical te maken met convolutie.

Als je kijkt naar hoe een digitaal filter werkt, zal het niet moeilijk om de filter aan een ingangssignaal.

svhb schreef:

Dit is een typisch project voor u enkele hands-on ervaring met digitale FIR filters.
Als u nog enkele feeling met de theorie, dient u dit te kunnen doen:- Rechthoekige FREQUENCE respons (opslaan in een vector)

- Inverse DFT over het

- Van toepassing vensterdaar het filter.De frequentie response is de opposte:- Neem de filter coeficients

- Van toepassing DFT

inderdaad moet worden de discrete versie van de transformatie, met DFT, ik bedoel Discrete Fourrier Transform.

get ur transfer functie uit coefficent van filters met behulp van tf (z, p), dan vermenigvuldigt het wuth ur input

zie dit bestand zal u helpen te veel
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back