ongebruikte pinnen

T

TR | GG3rX

Guest
hoi,

hoe om te gaan met ongebruikte IC pinnen in pcb ontwerpen.Laat het los?is dit van invloed op andere circuitries op dezelfde pcb?

Zoeken in dit forum voor: ongebruikte en pennen
U zult fnd veel ideeën over dit onderwerp.

Mijn praktijk is te laat hen dan met rust, tenzij er reden is om aan te sluiten op Vcc of GND.

De gebruikelijke richtlijnen zijn:

Ongebruikte ingang pinnen: sluit verder terrein
Ongebruikte output pinnen: laat ze drijvend

Hoi,
Ik ben het eens met Andy hier.Het is belangrijk om te voorkomen dat uw inbreng van drijvend.

Het is gevaarlijk te verlaten input pinnen floating, speciaal als u meerdere poorten en een drukke boord.Je krijgt een aantal lastige problemen op te lossen wanneer u begint met het debuggen van je ontwerp.

BR,
/ Farhad

farhada schreef:

Hoi,

Ik ben het eens met Andy hier.
Het is belangrijk om te voorkomen dat uw inbreng van drijvend.Het is gevaarlijk te verlaten input pinnen floating, speciaal als u meerdere poorten en een drukke boord.
Je krijgt een aantal lastige problemen op te lossen wanneer u begint met het debuggen van je ontwerp.

Ja,
Dat geldt voor veel van IC's, maar ik normaliter sluit ze aan de grond als ze niet gebruikt, alleen om veilig te zijn!
En voor de VI's, de meeste van de tijd, ik heb een 10k pulup aan het VCC, maar in de meeste van de modellen heb ik betrokken geweest bij het bestuursorgaan is voor zeer complexe apparaten of voor een hobby!In beide gevallen
is het toevoegen van een paar weerstanden of een paar pinnen de grond niet zo veel uit.

BR,
/ Farhad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back