Om te zetten output naar 0-5V

J

jassi

Guest
hallo, ik probeer een barometer, waarvoor ik hebben besloten MPX4100 sensor gebruiken ontwerp. Het is uitgang gaat als 0.3V-4.9V voor 20kPA aan 105kPa, de uitgang is niet lineair. Het is naar aanleiding van de vergelijking Vout = Vs * (0,01059 * P-0.152), zoals te zien is in onderstaande figuur (uit datasheet). Ik wil deze uitgang om te zetten in 0-5Volts uitgang (met behulp van hardware), dat is mijn deel van het project. Ik zal echt dankbaar zijn voor u als u please help me out. Groeten

Een optie is het gebruik van opamps .. zie onderstaande foto .. De eerste opamp kan "shift" de spanning van 0,3-4.9V naar 0.0-4.6V en de tweede opamp kan dit signaal te versterken door 1.087 om de gewenste 0-5V te produceren .. Een andere optie is om een kleine microcontroller, zoals de 8-pins PICAXE-08m in dienst, het PWM-uitgang gebruiken om 0-5V te genereren en een van de analoge imputs tot 0,3-4.9V (of wat je nodig hebt) ingangssignaal te stellen .. Neem een kijkje naar dit voorbeeld: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=163559 groet, IanP

bedankt voor het beantwoorden, maar in je eerste oplossing via opamp wht dient de waarde van de weerstanden tot 0,3-4.9V te converteren naar 0.0-4.6V en de tweede opamp signaal door 1.087 om de gewenste 0-5V output worden .. bedankt

Selecteer de volgende: - R1 = ∞ - R4 = R5 = R6 = R7 = 10k en: - R8 = 10k - R9 = 870Ω de veronderstelling dat de spanning tussen R2 en R3 = 0,3 V (ik weet niet wat referentiespanning bent u verbinding gaat maken met de top van R2) zal de uitgang van 0-5V .. Voeding van de opamp moet worden + /-8V tot + /-15V .. Groet, IanP

nadat ik de output verschuiving naar 0.0-4.6V, zal dat maken de output lineair. Laat me uitleggen wat ik probeer te zeggen, met een voorbeeld, ik weet dat ik krijg 0.3volts voor 20kPa (sensor standaard waarde) nu en als ik een spanning = 1.575 volt en op te lossen als de druk = (20/0.3) * 1.575 = 105kPa, maar in plaats van de sensor geeft 4.9volts voor 105kPa nu hoe om te gaan dit probleem. als ik zelfs verschuiving 0.3 tot 4.9 tot 0.0-4.6V Ik denk niet dat ik zal komen van dit probleem. bedankt voor de eerdere antwoorden

Je moet de formule worden gebruikt door de conversie te gebruiken: NewVoltage = (OldVoltage - 0,3 V) * 1,087 of: OldVoltage = (NewVoltage/1.087) + 0,3 V en toe te passen om de druk formule .. Groet, IanP

ik moet opamps te gebruiken en 0-5 volt produceren kan ik geen formules of micro-controllers te gebruiken voor deze

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back