Om te beginnen met CCS

D

debutpic

Guest
Hi all Tot op heden heb ik geprogrammeerd met PBP (melabs), maar nu wil ik op de C taal te leren, mijn keuze is CCS compiler. Voor mijn eerste programma te gebruiken wil ik een LCD-scherm voor gebruik om aan te tonen "Hello World", maar er is geen instructie gelijk is aan (lcdout melabs), hoe aan te brengen? Kunt u mij een beetje programma dat ik gebruik maken van een raad van bestuur en de volgende aansluitingen RB7-> DB7 RB6-> DB6 RB5-> DB5 RB4-> DB4 RB3-> RS RB2-> E's bij voorbaat bedanken

printf (LCD_PUTC, "hello world"), thats it. bekijk ook c: \\ program files \\ picc \\ voorbeelden directory (ex_admm.c, ex_lcdkb.c) zijn lcd-toepassingen. in deze bestanden. volgens lcd.c (dit bestand is driver voor lcd) c: \\ program files \\ picc \\ drivers / / Zoals bepaald in de volgende structuur van de pins aansluiting is als volgt: / / D0 enable / / D1 rs / / D2 rw / / D4 D4 / / D5 D5 / / D6 D6 / / D7 D7 / / / / LCD pinnen D0-D3 worden niet gebruikt en PIC D3 wordt niet gebruikt. U kunt gebruik maken van PORTB of PORTD zoals LCD-poort door te definiëren in lcd.c bestand Groeten.

dank voor uw antwoord kunt u kunt u mij het bestand lcd.c gemodificeerd met het oog om hem te vergelijken met het oorspronkelijke bestand een andere vraag kan ik een LCD-scherm niet te gebruiken zonder dat de bestuurder lcd.c, want om te laten zien dit kleine "Hello World" moet veel flash-geheugen niet?

Hallo, Je moet nodig header-bestanden bevatten om code.For voorbeeld is dat je gebruik lcd, moet je ook direct lcd header zoals # include Als u last van geoptimaliseerde code, hoorde ik hi-tech produceert meer geoptimaliseerd en korte code vs ccs.I wist t probeer het maar horen. Good luck;) Analyzer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back