Noisy metingen - hoe het verbeteren van de herhaalbaarheid?

K

kukurigu

Guest
Algemeen probleem:
Ik moet voor het meten van een analoge parameter van ASIC.Maar de omgeving te luidruchtig is en de meaurement heeft slechte herhaalbaarheid.Hoe verder?Hoe vindt u het beste compromis tussen meettijd en precisie (herhaalbaarheid)?

Kunt u geven meer informatie bevat over
wat u probeert te meten?

CTT

wat wil je testen?
Ik denk dat de meeste deel kan meten in het algemeen milieu (expert EMC)

Ik wil voor het meten van een DC-spanning op een pin bijvoorbeeld - niets ingewikkeld!
De eenvoudigste aanpak is gemiddeld maar in dit geval als een grove fout van de meting gebeurt er dan helemaal verkeerd is!

Hoe zit het met gelijkspanning?Is het luidruchtige of alleen digitale envirment dat de maatregelen de spanning genereert geluid?Als u lawaaierige DC spanning die u kunt gebruiken AD-converter die dubbele integratig helling gebruikt om het lawaai dat wordt 0 als je 1-2 Measurments / make gemiddelde sec en je hebt alleen gelijkspanning mesuremens.Ik denk dat dit een goede oplossing die me veel geholpen.
Ook kunt u low pass filter te verwijderen grootste deel van het lawaai van DC spanning.Dit kan gedaan worden met instrumentale versterkers en metaal-film weerstanden.
Simce

Wat gebeurt er als het meetsysteem (tester) invoering van lawaai?
Is er een algorythm voor de verwerking van gegevens om ruis te verwijderen en de reële waarde te verkrijgen - een soort van software-procedure?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back