niet-symmetrische S-parameter in HFSS

W

WLCSP

Guest
Heeft iemand ooit simuleren symmetrische structuur (bv. CPW, microstrip) in HFSS 9.2?Het is echt belachelijk, de S11 is niet hetzelfde als S22.Elk commentaar op deze?

Het antwoord mag niet relevant zijn voor de bovenstaande vraag rechtstreeks, maar ik voelde dat ik moest Thell dat in de CST-MWS 5, gesimuleerde ik een microstrip en het is duidelijk dat de S11 = S22 en S12 = S21 (symmetrische structuur).

-Arun

WLCSP wrote:

Heeft iemand ooit simuleren symmetrische structuur (bv. CPW, microstrip) in HFSS 9.2?
Het is echt belachelijk, de S11 is niet hetzelfde als S22.
Elk commentaar op deze?

Als uw model is een apparaat, zoals macht divider, zal de S11 niet hetzelfde als S22.

Wiley wrote:

S11 en S22 zal niet gelijk zijn, tenzij de mazen ook symmetrisch is.
Sinds HFSS adaptieve weven gebruikt, zal de maas vrijwel zeker niet symmetrisch zijn.
FDTD codes gebruikt een cartesische netten in, door de aard van deze netten in is symmetrisch.Moet echter S11 en S22 zijn heel dichtbij.
Als ze niet dicht, vermoed ik u een fout in uw setup.

WLCSP wrote:Wiley wrote:

S11 en S22 zal niet gelijk zijn, tenzij de mazen ook symmetrisch is.
Sinds HFSS adaptieve weven gebruikt, zal de maas vrijwel zeker niet symmetrisch zijn.
FDTD codes gebruikt een cartesische netten in, door de aard van deze netten in is symmetrisch.Moet echter S11 en S22 zijn heel dichtbij.
Als ze niet dicht, vermoed ik u een fout in uw setup.

Kit-de-grote schreef:Ik zie geen manier om het te maken.
Maar het verschil tussen de parameters, die moet gelijk zijn, geeft de waarde van simulatie fout.
Als u het verschil ongeveer 0,1 dB - geeft dit aan dat de simulatie fout niet minder dan 0,1 dB.
In dit geval ben ik meestal beide parameters te vervangen door zijn eenvoudige gemiddelde.
Meestal procedure enigszins dalen de fout en herstel van de structuur symmetrie.Met vriendelijke groet,

Kit

zelfs de mazen hfss gegenereerde is niet symmetrisch.S11 moet zeer dicht bij S22

proberen steeds maas dichtheid .. ik bedoel zaaien de maas.

Hoi,

HFSS kunt u de controle van de juistheid van uw oplossing.
Gelieve het volgende doen:
1) Verhoging poort oplossing nauwkeurigheid van 2% naar 0,1%
2) Stijging oplossing nauwkeurigheid van 2% naar 1%

Met het oog op bespoediging van de simulatie op "eenvoudige" problemen (CWG, MS, Diff paar), het volgende doen:
3) Verhoging aanpassing per kaart van 20% tot 30%
4) Zet zaaien op de sporen met een maaswijdte van ten breedte van de sporen.
5) Gebruik Wave Havens in Driven Terminal in plaats van hoop gegooid havens en het gebruik De-insluiten.Bijvoorbeeld in plaats van het nabootsen van een spoor dat is Lambda lang, simuleren slechts 1 / 4 Lambda en deembed een 3 / 4 Lambda.

Groeten,
Itai Frenkel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back