NF probleem van de (Tx / Rx Switch LNA omlaag mix1) omlaag mix2

W

wccheng

Guest
Dear all,

Ik heb met succes gesimuleerd de NF van de combinatie Tx / Rx schakelaar LNA omlaag mix1.Het geeft me de NF = 4.5 dB.Als ik dit in combinatie met beneden mix2, is de NF zeer hoog.Het geeft NF = 8 dB.Echter, de NF van stand alone beneden mix2 is 4 dB alleen.Bovendien heb ik controleerde de winst van Tx / Rx schakelaar LNA omlaag mix1.Het geeft Gain = 20 dB.Wat is het mogelijke probleem van deze hoge NF waarde?Hoe kon ik dat op?

Bedankt

Waar zijn uw imago filters?De LNA is waarschijnlijk als een filter voor mix1, maar wat heb je tussen mix1 en mix2?

Ik Steek geen filter tussen.Is het nodig om in te voegen voor een betere NF?Na de mix1, de 1,4 GHz frequentie is rond.Is er een filter beschikbaar?Kon het op chip?

Bedankt
Last edited by wccheng op 26 januari 2008 16:07, edited in totaal 1 keer

U moet de geluidsoverlast verminderen op je beeld frequentie want dat is ook down-geconverteerd naar 2e IF.U ofwel gebruik maken van een BPF rond uw 1e IF of een kerf in uw afbeelding frequentie.Het hangt echt aan als voor de IF en LO is vast of variabel.Je kan ook gebruik maken van een afbeelding verwerpen mixer.Dit wordt behandeld in de boeken van de ontvanger tekst zo lezen over dat.Ja, kunt u een low-Q 1,4 GHz filter op de chip.Als uw if1 beeld is ver genoeg weg is kun je ermee weg.
low level, noisy oscillation in the LNA, just enough to raise the system NF by 2dB.

Ik had een RX met een zeer
laag niveau, lawaaierige oscillatie in de LNA, net genoeg om het systeem te verhogen door NF 2dB.Te laag om gezien te worden door spectrum analyzer, maar een 15pF cap bypass direct op de IC-lood-frame (of een vinger) gedood.

Er worden veel cam's van redenen door NF is hoog, maar beginnen met de hand, vooral in een simulatie.

Toch zal mijn mix2 mix vaststelling van de input = 1.4GHz frequentie aan op de DC.Is het filter nuttig?Het lijkt erop dat het geen beeld frequentie probleem hebben als ik beneden om te zetten in DC.

madengr wrote:

U moet de geluidsoverlast verminderen op je beeld frequentie want dat is ook down-geconverteerd naar 2e IF.
U ofwel gebruik maken van een BPF rond uw 1e IF of een kerf in uw afbeelding frequentie.
Het hangt echt aan als voor de IF en LO is vast of variabel.
Je kan ook gebruik maken van een afbeelding verwerpen mixer.
Dit wordt behandeld in de boeken van de ontvanger tekst zo lezen over dat.
Ja, kunt u een low-Q 1,4 GHz filter op de chip.
Als uw if1 beeld is ver genoeg weg is kun je ermee weg.low level, noisy oscillation in the LNA, just enough to raise the system NF by 2dB.
Ik had een RX met een zeer
laag niveau, lawaaierige oscillatie in de LNA, net genoeg om het systeem te verhogen door NF 2dB.
Te laag om gezien te worden door spectrum analyzer, maar een 15pF cap bypass direct op de IC-lood-frame (of een vinger) gedood.Er worden veel cam's van redenen door NF is hoog, maar beginnen met de hand, vooral in een simulatie.

Ik weet niet de gegevens van uw systeem, maar kunt zeggen dat je probeert om een 2 GHz-signaal te ontvangen.

Dus laat me postuleren een manier om dat te doen.Als je had een 1,9 GHz lokale oscillator, meng het gewenste signaal tot 100 MHz, toevoegt dat om een analoog-naar-digitaal omzetter, dan zou je nog een ontvanger systeem.

Als er breedband ruis in de buurt van 2,0 GHz (lawaai van de wereld, lawaai cijfer van uw input LNA of mixer, enz.), dan is dat geluid zou worden downconverted tot 100 MHz, en zou bij uw signaal ruisverhouding.Maar hoe zit het lawaai op 1,8 GHz?Is er geen lawaai er ook?Dus dat lawaai zou mengen met de 1,9 GHz LO, en ook uit op een IF-frequentie van 100 MHz.Aangezien beide bandbreedtes van lawaai onsamenhangend zijn, zou je leest een systeem geluid cijfer dat is 3 dB hoger dan verwacht.

Om zich te ontdoen van, indien na de LNA je had een bandpass filter dat 2,0 GHz doorgegeven, maar verworpen 1,8 GHz met ten minste 15 dB, dan zou je klaar.Omgekeerd, als de mixer is een beeld te verwerpen mixer, zou je alleen DOWNCONVERT de 2 GHz, maar niet de 1,8 GHz-ingangen, en opnieuw je zou wel goed.

ALS je DOWNCONVERT te baseband in de eerste mixer, ja je geen zorgen te maken over de beeldruis.Maar je moet voorzichtig zijn met extra mixers, dat wat je bent downconverting naar baseband heeft slechts een input-bandbreedte van lawaai, en niet een 2e of derde te wijten aan beeldruis.

In mijn systeem, de mix1 neer converteert de ontvangen 3G-5 GHz frequentieband signaal naar de 1.9GHz.Dan is de mix2 zal mengen met LO = 1.9GHz met deze ingang RF = 1.9GHz aan de DC.Bent u zeggen dat ik nodig om een filter in te voegen tussen deze twee mixers?De vraag is dat mix2 de ingang is het mengen van RF = 1.9GHz rechtstreeks aan op de DC.Het moet niet mengen de afbeelding frequentie ook.Heb ik gelijk?

wccheng

biff44 wrote:

Ik weet niet de gegevens van uw systeem, maar kunt zeggen dat je probeert om een 2 GHz-signaal te ontvangen.Dus laat me postuleren een manier om dat te doen.
Als je had een 1,9 GHz lokale oscillator, meng het gewenste signaal tot 100 MHz, toevoegt dat om een analoog-naar-digitaal omzetter, dan zou je nog een ontvanger systeem.Als er breedband ruis in de buurt van 2,0 GHz (lawaai van de wereld, lawaai cijfer van uw input LNA of mixer, enz.), dan is dat geluid zou worden downconverted tot 100 MHz, en zou bij uw signaal ruisverhouding.
Maar hoe zit het lawaai op 1,8 GHz?
Is er geen lawaai er ook?
Dus dat lawaai zou mengen met de 1,9 GHz LO, en ook uit op een IF-frequentie van 100 MHz.
Aangezien beide bandbreedtes van lawaai onsamenhangend zijn, zou je leest een systeem geluid cijfer dat is 3 dB hoger dan verwacht.Om zich te ontdoen van, indien na de LNA je had een bandpass filter dat 2,0 GHz doorgegeven, maar verworpen 1,8 GHz met ten minste 15 dB, dan zou je klaar.
Omgekeerd, als de mixer is een beeld te verwerpen mixer, zou je alleen DOWNCONVERT de 2 GHz, maar niet de 1,8 GHz-ingangen, en opnieuw je zou wel goed.ALS je DOWNCONVERT te baseband in de eerste mixer, ja je geen zorgen te maken over de beeldruis.
Maar je moet voorzichtig zijn met extra mixers, dat wat je bent downconverting naar baseband heeft slechts een input-bandbreedte van lawaai, en niet een 2e of derde te wijten aan beeldruis.

Quote:

Het lijkt erop dat het geen beeld frequentie probleem hebben als ik beneden om te zetten in DC.

Ik denk dat de IQ-demodulator kan ook worden geïmplementeerd in baseband

een zeer goede onderwerpen.Toegevoegd na 53 seconden:Ik denk dat het wellicht enkele hamonics.

Controleer ur simulatie setup.Er zijn twee Los, hoe u Simu lawaai van het totale systeem?qpnoise?

Ik gebruik QPSS QNOISE

geruisloos wrote:

Controleer ur simulatie setup.
Er zijn twee Los, hoe u Simu lawaai van het totale systeem?
qpnoise?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back