multi-CPU in IE3D 12

H

how_many

Guest
Hoi,

Ik heb een gelicentieerde versie van IE3D 12 op een systeem met twee dual-core (2x2) processors.De IE3D handleiding staat dat ver.Vanaf 12 multi-processor wordt ondersteund door het SMSA solver - de manier waarop ik het begrijp, betekent dit dat de matrix solver zelf alle beschikbare CPU's kunt gebruiken om een enkele frequentie punt proces, in tegenstelling tot het netwerk gedistribueerde simulaties die verschillende frequenties lost op elke CPU.Is dit correct?
Ik ben al op zoek naar een manier om multi-CPU ondersteuning voor de oplosser met geen geluk mogelijk te maken.Is het nodig een afzonderlijke licentie, of ben ik verkeerd de informatie?any pointers zal worden gewaardeerd.

Bedankt,
Sree

U kunt gebruik maken van multi-CPU's op een enkele licentie.Voor gedistribueerde licenties kan elke node gebruik van meerdere CPU's.Groeten.

Hi Jian,

bedankt voor je snelle reactie.

you use multi-CPUs on the single license?

Mijn vraag blijft onbeantwoord - dus hoe gebruik
je multi-CPU's op de interne licentie?wanneer ik een simulatie uitvoeren en controleren de task manager, het proces ie3dos.exe is slechts met 25% (een processor) van de totale CPU.

Liften

HI, how_many:

Het is niet het volledige proces is het gebruik van meerdere CPU's.Het is slechts een deel van.We zijn nog steeds werken en testen op meer meerdere CPU ondersteuning.Als u het proces kijken, dan zie je alle 4 cpu's worden gebruikt voor bepaalde processen.Het heeft veel te betrekken validatie.Een gedeelte van de code is nog langzamer met multple CPU's, en we moeten een goede manier te voeren, zodat de prestaties kunnen worden versterkt met meerdere CPU's in plaats van vertragen.Dat is de reden waarom we moeten nog enkele CPU-gebruik voor een proces in de simulatie.Groeten,

oh ok ... bedankt voor verduidelijken dat Jian.Ik wist niet of ik moest om meerdere CPU's in het Options ergens, dat is waarom ik was in de war.kijkt uit naar volledige multi-CPU ondersteuning!

groeten
Sree

Hi how_many & Jian

Toen ik keek in de prestaties (task manager), merkte ik dat In 2 HT Xeon 32bit de matrix berekening en de oplosser gebruikt slechts 25% van alle cpu, maar in 2 HT Xeon 64bit de matrix berekening blijft 25%, maar alleen de solver maakt gebruik van 100% cpu

Jian Ik weet niet waarom er een verschil is het uitvoeren van de oplosser tussen 32bit en 64bit machine.

pl

Hi, Plasma:

De multi-CPU een gebruikt meer geheugen.Het is mogelijk dat de IE3D Win64 motor in staat is om voldoende RAM-geheugen toe te wijzen voor multi-CPU's, terwijl de IE3D Win32-motor is niet te wijten aan de limiet van 2 GB.Probeer een kleinere voorbeeld en moet in staat zijn om multi-CPU's te gebruiken.

Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back