motorische overbelasting detectie

D

david90

Guest
Hoe moet ik verder gaan over het maken van een klein circuit dat het opsporen en uitschakelen bevoegdheid om een motorvoertuig wanneer deze wordt geplakt / overbelasting?

De input huidige meestal gaat wanneer vastgelopen of overbelast.Dit kan worden gevoeld.Een meer geavanceerde methode is het gebruik van een toerenteller voor het meten van de as rotatie snelheid.

david90 schreef:

is er een chip die zin kan de huidige piek?

P = K * koppel * stroom voor een constante ingangsspanning.
Dus als de motor overbelasting, de huidige zullen stijgen, hebben we alleen detecteren ingangsstroom, we kunnen detecteren overbelasting conditie.

motor operatie conditie en specificaties?toerenteller is een goede oplossing, maar soms zijn die niet geschikt zijn, zoals in het geval van lage snelheid motoren.Stromingen controleren is "de beste" oplossing becase respons tijd.

Als u gebruik maakt van netstroom beste oplossing is voor het meten van stroom door de huidige transformator dat elimineert dodelijke spanningen aanwezig zijn in de detectie-circuit.Als de stroom die de motor te hoog genoeg is kun je deze transformator met draad gewonden rond draad is het voeden van de motor.Maar je moet er windingen slechts ongeveer een bekrachtiging draad als u enkele of triphase de stroomvoorziening van de motor.
Simce

Ik gebruik de huidige tranformer met een amperemeter met een offset.
Ik ben usning er een TL431 als Zenner.
pool_77

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back