Mixer conversie verlies

H

harmonie

Guest
Hello guys
Ik moet weten wat de factoren die de omzetting verlies van een dubbele evenwichtig harminc mixer?& Hoe te verbeteren?

Factoren die invloed hebben op de conversie verlies van een dubbel evenwichtige mixer:
Diode-insertion loss
Transformer-core verliezen (conversie verlies zal verslechteren in de hoge en lage frequenties extremen te wijten aan transformator roll-off)
Conversie-verlies is een functie van de vervoerder rijden niveau
Spurious generatie-product

Conversie verlies kan enigszins worden verbeterd door een kortsluiting impedantie op de uitgang poort voor de ongewenste zijband

Als ik kan toevoegen:
Een andere belangwekkende parameter is de isolatie van de mixer.Nu kun je spelen met de diode Vb of kunnen gebruik maken van twee of meer in serie of parallel.Op deze manier kunt optimaliseren voor de beste CL en isolement.
Verbeteren van de matching op IF en FR-poorten om beter CL
Vind de juiste Balouns te krijgen breed en laag CL

Er is een harde fundamentele beperking.De som van de bevoegdheden van de output signalen kunnen niet groter zijn dan het ingangssignaal.Het absolute minimum verlies is met alleen de som en het verschil uitgangen (die gelijk zijn macht), die een 3 dB verlies produceert.Wanneer de diodes verzadigd zijn er veel meer vermogen en dus de producten die u wilt zal ongeveer 6 dB vaststelling van de input.

thx veel jongens 4 ur antwoorden, maar ik ben echt benieuwd, coz alle andere parameters zijn bijna perfect in mijn geval (IF & LO terugkeer verlies, en het isolement en), behalve 4 de conversie verlies en op slechts een bepaalde frequentieband, do u denken dat het misschien een probleem met de LO bijpassende netwerk?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back