Mix Analoge en digitale vormgeving verificatie??

A

always@smart

Guest
Hallo allemaal, Kan iemand mij vertellen hoe je meestal de controle doen voor het ontwerp mix analoge en digitale blokken? Enig gereedschap kan dat doen? Groeten, Altijd @ slim

hi, eerste, ik ben niet famaliar met analoge design, en ik hoorde iemand anders om te zeggen dat ultrasim of hsim is geschikt voor de mix simulatie.

Hallo, Meestal hebben we individueel controleren of de analoge en digitale blokken met Hspice en NC-Sim. Daarna lopen we full-chip verificatie via Hsim in transistor-niveau met geselecteerde minimum testpatronen de interconnectie en functionaliteit te controleren. Hoop dat het helpt:)

Hi, ik VCS + NANOSIM lopen mix mode simualtion gebruiken, denk ik dat het kan uw aanvraag past. BGS! hgz

Eerst worden de analoge en digitale delen afzonderlijk geverifieerd. Bijvoorbeeld met behulp van HSPICE voor analoge en VCS voor digitale. Zodra dit is gebeurd, is de integratie voor gemengde signalen te verifiëren gedaan. Ik gebruik Nanosim voor mixed-signal verificatie.

Hi kristal en alles, mix-signaal simulatie uitgevoerd met nanosim, wat voor soort analoge en digitale ontwerp-bestanden te gebruiken? dat wil zeggen verilog netlist, h-spice netlist, GDSII, of iets anders. Heeft u behoefte aan testbank voor digitale gedeelte? @ altijd slim

Ik gebruik de manier als SunJimmy. De eerste, volledige controle van analoge met HSPICE in elke hoek met de juiste nauwkeurigheid en Digital met NCsim meerdere testbank. Dan, voor gemengd analoog + digitale integratie, maak ik een toplevel transistor netlist en simuleren met hsim (lage nauwkeurigheid) met een zeer beperkt Functionele testbank in kruiden-formaat. Misschien een verilog testbank kan worden gedaan. Hier heb ik alleen maar te controleren of interconnectie is goed en werken zoals ik verwacht.

Hoi, Voor het uitvoeren van MIX-modus simulatie, Analoog blok dat je kunt gebruik maken van transistor-niveau netist of Verilog-A, en het zal worden gesimuleerd door nanosim, en digitaal te blokkeren kunt u gebruik maken verilog, het zal worden gesimuleerd door vcs. BGS!

oh, mijn god. Ik heb nooit proberen om mijn digitale disign met HSPICE simuleren, en ik kan niet eens foto het. Is het haalbaar?

Hallo allemaal, ik ben heel verwarren met de tools, kan iemand mij vertellen wat zijn de verschillen tussen nanosim, hsim en ultrasim? alwys @ slim

In principe Nanosim, hsim en Ultrasim zijn allemaal FAST transistor-niveau simulator. Hun doel is om je circuit simuleren zo snel mogelijk. Zowel Nanosim en hsim zijn populair in de huidige EDA-markt. Het is moeilijk te zeggen welke beter is. Ultrasim van Cadence is een nieuwkomer in dit segment. Weten nog steeds niet zijn vermogen en prestaties. Misschien dat iemand kan delen zijn ervaringen met ons:)

IMHO, er nog steeds geen goede verificatie tool voor gemengd signaal ontwerpen, vcs + nanosim of ams (Eldo / Mach + ModelSim) zijn niet goed genoeg om complexe mixed signal ontwerpen te verwerken.

[Quote = CatKing] IMHO, er nog steeds geen goede verificatie tool voor gemengd signaal ontwerpen, vcs + nanosim of ams (Eldo / Mach + ModelSim) zijn niet goed genoeg om complexe mixed signal ontwerpen te verwerken. [/Quote] ---- -------------------------------------------------- --------------------- Hallo Catking en al, dus wat is de combinatie goed genoeg zijn voor mixed signal design verificatie? Is het bestaan in de markt? Zo nee, kan iemand mij vertellen een goede combinatie tools die snel is uit te voeren enaugh mix analoge en digitale vormgeving verificatie?

Het hangt af van uw ontwerp grootte. Als uw chip is veel groot, moet je een trade-off werk te doen op tijd en nauwkeurigheid, Nanosim & vcs zijn goede keuze, maar voor D / A-interface moet je nog steeds te plaatsen lay-out Spice simulatie te doen.

hi, als de grote chip proberen om de schaal van! Indien u meer informatie wenst stuur dan de lay-out bye Vasu

ADMS is een zeer goog tool voor mix-simulatie. maar het is erg traag. Nu ben ik Hsim en Verilog-xl gebruikt, dit is meer snel.

Hi altijd @ smart, Om mixed-signal simulatie uitgevoerd met Nanosim, accepteert SPICE-bestand en Verilog. Een ding om op te merken, maar accepteert alleen Verilog als top-level. Dus, zou je testbank worden Verilog ook. Blijkbaar is de 'donut' stijl van simulatie komt binnenkort ... wachten.

[Quote = altijd @ slimme] Hi all, Kan iemand mij vertellen hoe je meestal de controle doen voor het ontwerp mix analoge en digitale blokken? Enig gereedschap kan dat doen? Groeten, altijd @ smart [/quote] Probeer ADIT voor mix analoge en digitale vormgeving verificatie. ADIT-VPI zal haak ADIT om uw favoriete digitale simulator (VCS, NC-Sim, ModelSim) en je kan co-simulatie te doen. Als u niet beschikt over een digitale simulator, dan kunt u gebruik maken ADIT-HDL en ADIT naar mixed-signal verificatie te doen. Het is gemakkelijk op te zetten en ik heb gevonden veel problemen tussen A / D en D / A-deel van mijn ontwerp .. = P

ADMS is een goed gereedschap voor Mix-signaal simulatie. Het bevat ModelSim, Eldo, eldoRF en Mach. Het bijgevoegde bestand is datasheet voor ADMS.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back