Microprocessoren en PLC.

D

dalibar

Guest
Welk type microprocessor wordt gebruikt binnen de PLC-unit? Er zijn maar weinig boeken die ik had gelezen, wijst op het bestaan van de microprocessor in de processor bord, maar ze gewoon niet zeggen welke. Ik heb geen probleem het schrijven van een programma, de logica, vertegenwoordigd door de sporten van de PLC te simuleren. Maar ik zie geen manier om het programma voor de microprocessor, die 50 timers en 50 tellers gebruikt zonder zo veel onderbreekt schrijven. Software timers en tellers vereisen aandacht van de microprocessor. Alle ideeën die er zijn? Dank u.

Microprocessors worden gebruikt voor het decoderen en laat de logica in de PLC. waar, zoals er andere randapparatuur geassocieerd met een microprocessor aan het doen is het echte PLC baan.

wat is het verschil tussen plc en microcontroller. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 46 seconden: [/color] [/size] wat is het verschil tussen plc en microcontroller.

Misschien kan je gebruik maken van een 16 bit microcontroller die robuust is voor geluid en EMI-EMC. Ik denk dat timerblok in PLC's worden gegenereerd door de software dat wil zeggen: Er is slechts een hardware timer interrupt genereert die elke 1ms en een vlag te zetten. Daarna kan de software logica controle over elk timerblok te zien of ze de time-out. De informatie wordt vervolgens verstuurd naar de gebruiker programma (ladder, SFC, etc. ..). Snelle counters voor encoder worden over het algemeen gedaan door een specifieke hardware. "Trage" tegen te gaan worden uitgevoerd door software.

Alles wat je kunt doen met PLC kan je ook doen met microcontroller. De meeste van PLC's hebben binnen microcontroller en een aantal ontkoppeling componenten zoals optocouplers, drivers .. etc. Het verschil is een manier van programmeren (ladder diagram vs programmering code). Ook PLC's zijn gemakkelijk getest op verschillende industriestandaarden en hun verbinding wordt gespecificeerd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back