Microcontroller Ontwerp kwestie

V

Vonn

Guest
Ik heb een microcontroller die de volgende kenmerken heeft

1 - I Can zetten 30K LUT binnen zijn flash-ROM

2 - Ik kan opslaan van een nummer en houd het na het uitschakelen van de controller en vervolgens herladen is en veranderen het de volgende keer dat de bevoegdheden tot

3 - Ik kan het programma op het circuit met behulp van in circuit Programmeur (zoals JTAG in FPGA) zonder toevoeging van extra circuits op de print boord.

Kan iemand helpen?

Ik denk dat sommige microcontrollers uit ARM7 familie zou werken voor je.

1.Weet niet wat LUT is.
2.Wat je beschrijft heet niet-vluchtig geheugen.Meestal is het EEPROM.
3.Armen hebben JTAG.

Hoi,

Een grotere PIC zou passen bij uw behoeften, bijvoorbeeld
PIC18F4685 heeft 96K FLASH en 1K gegevens EEPROM,
PIC18F2682 heeft 80K FLASH en 1K gegevens EEPROM,
PIC18F2585 heeft 48K FLASH en 1K gegevens EEPROM.

U dienen we rekening houden met de snelheid die u nodig hebt, hoe groot is de rest van de aanvraag, naast de LUT, het aantal I / O's, prijs, enz.

Atmel heeft ook een paar grote 8-bit microcontrollers, uit de ATMega serie.

Met vriendelijke groet

Een LUT is een Look Up Table.Normaal gesproken is dit is een hex beeld dat wordt geüpload in Flash.Wezen u wilt een microcontroller die een groot Flash ROM en de mogelijkheid om deze FLASH lezen uit het uitvoeren van code heeft.Atmel AVR onderdelen kan dit doen, kan zuivere intercommunales hebben ook deze functie, kan ik momenteel niet te gebruiken.

De opgeslagen gegevens is het makkelijkst geplaatst in EEPROM, die reeds werd vermeld.

Voor herprogrammering, Atmel AVR heeft de mogelijkheid om een bootloader te gebruiken.Dit kleine programma kunt u herprogrammeren via een seriële poort.Hun onderdelen ondersteunen ook de programmering en de ISP-JTAG programmering.Ook hier kan zuivere intercommunales hebben dezelfde eigenschappen.

Vonn wrote:

Ik heb een microcontroller die de volgende kenmerken heeft1 - I Can zetten 30K LUT binnen zijn flash-ROM

Ik bied u AVR ATMEGA128, kan het behandelen alles wat je wilt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back