Microcontroller gecontroleerde voeding ....

Ik heb een Pic gecontroleerde aanbod als onderdeel van een stuk van de testapparatuur.
Ik diseerd een eenvoudige R2R ladder op Port c van de PIC (0-5V, 8 bits = 19,53 mV / bit) Vervolgens heb ik gebruik gemaakt van een LM358 opamp als ax 5 versterker, kunt u gemakkelijk maken ax 6 te krijgen 30V, de resolutie zal uiteraard 30V/256 = 117mV/Bit resolutie.Om de huidige en ruis immuniteit tegen een hoofdbrandblusleidingen omgezet levering, Ik gebruikte een vermogen opamp van Burr Brown (OPA 544T).Dit met een gesplitste levering (-3V tot 35V) zal je 0 - 30V in 117mV stappen, kunt u de LM358 krijgen om een andere verhouding van mV / bits.
Ik gebruikte een max 1681 voor de negatieve generatie, eenvoudige en gemakkelijk te gebruiken.
Voor de huidige meting / feedback, je hebt een keuze.Ofwel de aanleg van een differentiële versterker rond een serie weerstand en verstevigen van de huidige winst in de vereiste verhouding nodig door de micro.
Nauwkeurige diff ampère zijn vervelend te ontwerpen, zodat voor snelheid kunt u gebruik maken van een MAX471.Dit kleine beestje heeft een interne weerstand gevoel en gegarneerd / gecompenseerd diffamp die kunnen worden aangepast door een externe weerstand te geven de vereiste huidige winst dwz 1mV voor 1 mA door.Dit is geplaatst in serie met de uitgang.
U hebt nu een volledig programmeerbare 0-30V PSU dat is een fluitje van een cent om via een enkele 8bit-poort en een advertentie-ingang.De PSU kan een software huidige limiet en kunnen sine / driehoeksverkeer golfvormen als dat nodig is.
Alles wat u hoeft te kijken is de macht van de dissipatie OPA544T.Het heeft thermische en overstroombeveiliging.Texas Instruments / Burr Brown sturen u gratis monsters er via website.
Ik kan u enkele code voor de lezing van de A_D en de binair naar decimaal lezen uit de huidige genomen.
Ik gebruikte een PIC16F877 voor het ontwerp.

Als u wilt meer info laat het me weten.

Hoop dat dit helpt.

Bagster

Ik ben op zoek naar een SWITCHING verstelbare
stroomaansluiting.In een project van mij heb ik
zeer beperkte ruimte beschikbaar, en kan niet
fit heatsinks.

De output moet worden 1.7v - 15v DC.

Op een test prototype gebruik ik een Nationale Gewone
switcher met Xicor Digitale Potentiometer
in het terugkoppelcircuit.Dit is echter niet
zeer nauwkeurig, en veel van de potentiometer
stappen zijn inuseable te wijten aan het niet-lineaire
aard van de feedback divider.

Eventuele tips?

Upload ik weer het bestand digitalpsu

BENOIT schreef:

Ik sluit me aan een project van een compacte digitale

stroomvoorziening worden gecontroleerd door een MC68HC11A1P

en de RS232-interface van een pc

Deze voeding is gedaan uit 2 delen:

processor boord en macht boord.

De microcontroller controles de alternatieve

spanning in de uitgang van de transformator

Dan is deze spanning wordt rechtgezet en gefilterd

het verkrijgen van een continu signaal van ongeveer 22V

van deze spanning wordt gestabiliseerd twee

spanningen die zullen worden referenties voor de

regelgeving en de huidige teledetectie.

(...)

Kenmerken

Voorgeprogrammeerd spanningen 1,5 - 3 - 5 - 6 - 9

- 12 - 15 V

I = 4A

Als ik Max = disjonction

RS232 controle

Emissie op seriële poort van de spanning en de

huidige

IC gebruikt: MC68HC11A1P @ 8MHZ, CD4016, MAX232,

2x16 LCD Display, LM324, 7805, 7818,

Seriële optie IIC EEPROM

Transistors gebruikt 2N3055, 2N2219, enz.

alleen de S19 SRecord-bestand beschikbaar is.

als belanghebbende bij het realiseren van het

Ik kan vertalen van dit artikel in het Engels

MB.Geüpload bestand: <A HREF="./uploads/digitalpsu.zip"> digitalpsu.zip </ A>

In de laatste prijsvraag @ circuit kelder Ik vond dit ....

http://www.circuitcellar.com/fi2003/F2026.htm

In het kort:

In plaats van de klassieke transformator met een regulator, veel draden en een 5-V stroomvoorziening deze voeding is meer als een echt instrument.De stroomvoorziening is gebaseerd op de 68HC908QT4 en functies 0,6-20-V uitgangsspanning met 8-mV resolutie, en 0 - tot 2,5-A uitgangsstroom met 10 mA-resolutie.Andere functies omvatten kortsluiting bescherming, verstelbare huidige limiet (5-ms responstijd), 5-mVPP maximale output rimpel, en een 2 × 16 LCD.De voeding kan besturen met behulp van het LCD slechts drie I / O-lijnen, waarvan twee worden gedeeld met andere randapparatuur.De resolutie van de interne ADC kan worden verhoogd van 8 naar 14 bits.Integer rekenkundig wordt gebruikt voor het opslaan computerkracht en rom.

Mitsuko schreef:

PIC-LEVERINGSTERMIJN 1.pdf en PIC-LEVERINGSTERMIJN 2.PDF geüpload in FM1/Mitsuko.

Totale grootte van ongeveer 750 Kbyte.Zoals gewoonlijk geen code beschikbaar.
U krijgt voor de aanschaf van een voorgeprogrammeerd pic op Elektor.

Misschien heb je PIC geniusses kan nabouwen het?

Als u dit doet, laat het ons weten.Mitsuko

Beste vriend (bagster),

Ik was net lezing ur antwoord op de hierboven genoemde forum, zou ik sterk appriciate als u een kopie van de documentatie van ur ur voeding u had gedaan, als ik speel rond om een voedingseenheid.

dank u bij voorbaat

groeten,
meetmepal

HI
Ik heb dit project uit: http://www.people.cornell.edu/pages/shb7/ps.html

maar vanaf vandaag is het niet beschikbaar ...maar ik heb alle bestanden opgeslagen.

Ik wil u een versterker / uur fonction in het ...of hebben een 4x16 lcd in plaats van een 2x16, kan iemand me wat helpen hoe ik dat moet doen (berekeningen) i wilt weergeven als dit xx.xxxx al
is het mogelijk.

hier
is de originele website van bestanden ...

bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

http://www.circuitcellar.com/library/print/0702/rios144/index.htm

Een gecontroleerde 80C31 stroomaansluiting.Kan download pdf artikel en broncode

0-25V/0-10A

hier
is een nieuwe versie
nu hebben een 8 ampère beperken

Welcome to EDABoard.com

Sponsor