matlab vraag

Z

zeerum

Guest
hi
kregen we een code over de simulatie van BPSK.in die code signaal werd upsampled.en vervolgens tijdens de puls vormgeven door root gerezen cosinus filter, werd vermenigvuldigd met factor upsampling van Wortel als volgtx = ronde (rand (1,16000));% genereren van random data
xk = (-1). ^ x;% genereren BPSK symbolen

x_input = upsamplen (xk, 100);
b = sqrt (100) * firrcos (255,0.01,1,2, 'afwentelen', 'sqrt');Ik wil weten wat er feitelijk is het voordeel van upsampling (invoeging van een extra nullen tussen monsters) en waarom firrcos vermenigvuldigd werd door sqrt (100)?

leg dan uit op basisniveau als ik ben beginner tot dit alles.
thx

Hoi,

1 - Pulse vormgeven filter frequenties verminderen kant lob niveau en interferentie met andere kanalen, maar we hebben twee keuze voor de uitvoering van Raise Cosine filter, (a) met behulp van analoge filter na D / C converter, of (b) met behulp van upsampling voor de praktische mogelijkheid van digitale uitvoering.

2 - sqrt (100) is, omdat na upsampling signaalsterkte daling van 100 keer en voor het annuleren van dit effect moeten we multiple output door sqrt (100).

Groeten

thnx mahdithdn
dat was een grote hulp
zien deze conceptuele querries die nauwelijks beantwoord worden tijdens de colleges
zo kan u over elk boek of materiaal dat me zou helpen?

Hi zeerum

over upsampling kunt u verwijzen naar Processing Discrete-tijd signaal door Allen Oppenheim.maar ik ben niet in staat om te adviseren wijst op een boek over discrete implementatie van digitale modulatie, misschien wel het beste is met behulp van Matlab toolbox en communicatie studeren bekende boek Digitale Communicatie door Praokis (of een eenvoudiger boek van Haykin).

Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back