maatregel rpm motor

M

mlara

Guest
hallo,
Ik wil het meten van de rpm auto motor van de rimpeling batterij.Deze rimpeling houdt verband met het toerental motor.
Ik denk aan een HP-filter te gebruiken voor rimpel op de versterker en snijd de continue signaal.
Ik hoop dat u weet dat de beste oplossing

bedankt, en u mij excuseren voor mijn Engels niveau.Ik ben Spaans

Hallo mlara

Vreemd idee ....
Is uw enige optie?
met vriendelijke groet

Ja,
er andere oplossing met een frecuency-voltage converter (LM-2917).Maar ik heb een AC signaal (spanning), en dat signaal wordt in de spoel van de auto en ik moet meten de rpm van de accu

Bedankt

Hallo mlara,
Er is een andere optie uit om met een AC-signaal van de motor spoel, maar met behulp van een kleine magneet, riet-schakelaar en FVC (frequentie ter bestrijding van spanning) en natuurlijk de verwerking circuits om de frequentie te converteren naar RPM.Eigenlijk had ik een project drie jaar geleden dat deed maatregel motor RPM.Bent u geïnteresseerd.maar ik heb nog te graven waar ik het ontwerp

groeten

ok neoaspilet11,

natuurlijk dat de belangen voor mij, als je me dat je deelt hij wilt.

Dank u wel door alles

Het circuit diagram is op de bijlage.Er zijn eigenlijk twee oplossingen voor uw probleem.Maar de fundamentele elektrische interface van uw draaiende motor en uw circuit is de generatie van pulsen.Dit kan gedaan worden door het toekennen van een kleine magneet aan een roterende deel van de motor en een riet schakelaar (niet verbonden aan de roterende lid van de motor).Het riet schakelaar zal gesloten telkens stuit hij een sterk magnetisch veld.Dit magnetisch veld wordt gegenereerd door uw magneet bevestigd aan de roterende lid van de motor.

1.) De eerste oplossing is hieronder beschreven.Dit is wat ik voorheen deed.Na de pulsen worden gegenereerd, is het geconverteerd naar volatge en de volatage is verwerkt in een ADC.De ADC is verwerkt in een computer voor de verwerking van de gegevens.je kalibreren yopur software om de juiste RPM op de spanning omgezet door de ADC.

2.) De tweede oplossing ik denk dat met behulp van een microcontoller.U diervoeders in de genertaed pulsen rechtstreeks aan tne MPU en hebben de MPU geprogrammeerd om de duur van de pulsen die kunnen worden vertaald naar RPM meten.Hoewel dit vereist een vrij programmering uitdaging van uw kant.

Hoop dat dit helpt.Snelheidsmeter
Deze sensor is ook op maat gebouwd.Het geeft proportionele spanning voor een evenredige verandering van snelheid.Referentie spanning is ook voor een verwijzing snelheid (normale snelheid).De referentie spanning zal worden uitgegaan van 0,75 Volt op een snelheid van 50 cm / s. hebbenEn de maximale spanning voor de maximale snelheid is 5 Volt.Fig 3 3.Speed Sensor Circuit

De volgende zijn de belangrijkste kenmerken van de snelheidssensor.

1.Principe de sensor bestaat uit de drie circuits: de puls generator circuit, om de frequentie voltage converter circuit, en de spanning limiter circuit.De schakeling maakt gebruik van de 5 V en de 9 V als de voedingsspanning, die heeft een vermogen van minder dan de huidige 135uA.De sensor heeft minimaal energieverlies genoeg niet aan de batterij leveren drain.

2.Het wiel heeft vier magneten afstand van elkaar even op de buitenste gedeelte.Deze magneten waren gebruikt om een normaal open type rietschakelaar aangesloten op een Schmitt-trigger werking te stellen debouncing circuit.Dit circuit werd ontworpen om een schone productie pols te produceren in reactie op de switch en sluiting.

3.De frequentie van de input pols werd omgezet in een gelijkspanning waarde in de frequentie naar spanning converter circuit.Het circuit is ontworpen dat de minimale en maximale snelheid van het water worden gekalibreerd in gelijke resolutie op basis van de berekening.Het wordt gekozen en van uitgegaan dat de rivier heeft een minimale snelheid van 0 m / s die gelijk is aan 0V uitgang.De maximale snelheid uitgegaan van 4 m / s heeft een spanning van 5V beschouwd als de maximale snelheid.

4.De spanning limiter circuit werd ontworpen om de spanning uitgang 5V limiet niet te overschrijden.Dit komt doordat de referentie spanning voor Analoog - op - digitaal-omzettingen is 0 tot 5 Volt alleen.

5.Het niveau sensor ook schakelcircuit voor levering aan de batterij worden opgeladen.De lader circuit is gescheiden voor het circuit en eenvoud.Pulse Generator Circuit
De puls generator bestaat uit RC laden / ontladen schakeling en een Schmitt type omvormer als debouncer schakelaar.De condensator is belast met de input spanning wanneer de magnetische schakelaar is open en ontladen wanneer de magnetische schakelaar is gesloten.Fig 3 4.Pulse Generator Circuit

1.De oplaadtijd circuit is ontworpen voor een tijd constante van 1 milliseconde.Op het moment dat de magnetische schakelaar open is zal het 1,83 milliseconde voor de condensator nemen s opgeslagen spanning te laten vallen of de lozing tot 0,8 volt de spanning niveau herkenbaar als logica nul voor de ingang van de Schmitt trigger omvormer.

Vergelijking 3 1 Vc (volt) = V0e-t/RC
T =-RC ln (Vc/V0)

Vervangen Vc = 0.8 Volt, V0 = 5 Volt en tijd constante = 1 ms, kan t worden berekend als 1,83 ms.

2.De spanning verval van 5 volt tot 0,8 volt wordt uitgelegd als een logische 1 ingang van de Schmitt trigger omvormer.Ingangsspanning lager dan 0,8 Volt zal worden geïnterpreteerd als 0 door de omvormer.

3.De condensator snel lozingen wanneer de magnetische schakelaar sluiten.De lozing tijd is snel, omdat uit vergelijking 3 1, de exponentiële wordt nul wanneer R is nul.De lozing tijd is verondersteld in microseconde bereik hoewel er geen bewijs voor.

4.De condensator kosten tot 0,8 Volt in 1,83 ms op nauwe - op - open overgang van de magnetische schakelaar.Daarom is het tijdsinterval van twee sluitingen van magnetische schakelaar niet moet minder dan 1,83 milliseconde.
Frequentie naar spanning conversie
De functie van FVC is om input pulsen van de Pulse Generating Circuit converteren naar spanning.Het belangrijkste element gebruiken is de FVC IC LM331 (van National Semiconductor).Fig 3 5.Frequentie naar Voltage Converter Circuit

1.De schakeling hierboven is de typische toepassing van de LM331 als frequentie-omvormer naar spanning zoals bepaald door de fabrikant (National Semiconductor).

2.De Rt weerstand wordt berekend zodanig dat bij maximale input frequentie 34 Hz de uitgangsspanning is 5 volt.De maximale input frequentie is bewust gekozen en relatief klein, omdat de snelheid van de sensor meet is relatief lage snelheid.Er is willekeurig gekozen dat de sensor kan maximaal zin tot 4 m
/ s snelheid.

Vergelijking 3 2 Vout = fin * (RL / RS) * 1,9 * (1,1 * Rt CT), Volt

Waar RS is de totale weerstand van de winst aanpassing.De omkering van de berekeningen is Rt gevonden 1,196 M .Het dichtst in de handel verkrijgbaar waarde is 1 M .Spanning Bufferen en beperken
De spanning limiter is noodzakelijkerwijs verbonden met de output van de snelheidssensor, omdat de maximaal toegestane spanning ingevoerd op de zender verwerking module is slechts 5 Volt.Fig 3 6.Voltage Limiter

1.De Zener diode gedraagt zich als een open circuit wanneer de spanning over de Zener diode is minder dan de Zener spanning.De uitgangsspanning is dus de spanning verdeling van de ingangsspanning.

2.De Zener diode gedraagt zich als een spanningsbron met een spanning gelijk aan de Zener spanning als de spanning over het groter is dan de Zener spanning.Daarom is de uitgangsspanning is slechts tot de Zener spanning beperkt.

3.De Zener diode is gekozen om een Zener spanning van 5 Volt.Commercieel beschikbare Zener diodes dat Zener spanning bijna 5 volt hebben zijn 1N5230B (VZ = 4,7 Volt) en 1N5231B (VZ = 5.1 Volt).

4.De belasting weerstand is de weerstand van de input in zender Processing Module.

5.De uitgangsspanning van de frequentie naar spanning omzetter is zo gebufferd dat het niet zal lading naar het volgende netwerk etappes en de input stroom naar de ADC is klein.
[/ img]
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back