Load "sensing"

R

Rando86

Guest
Ik ben bezig met een project voor een module die de overschakeling van een paar verschillende ladingen.Een microcontroller zal de controle op de meeste kans een MOSFET om de huidige in de lading.De module moet kunnen "zin" de lading, in die zin dat de microcontroller moet weten als aa laden open-schakelingen - zoals een lamp heeft gebrand, of indien er sprake is van een breuk in de draden aan de lading.Ik vroeg me af wat de minst gecompliceerde en meest efficiënte manier om dit te doen is.Eventuele ideeën worden gewaardeerd, Bedankt.

Zin is de stroom door de belasting.Als de huidige is te laag of nul - de belasting is open circuit.Als de huidige is te hoog - de belasting wordt kortgesloten.Bent u het besturen van DC in uw belasting, of AC?Hoeveel zal de huidige belasting trekken?Wat
is de maximale stroom van uw systeem kunnen leveren?

Bedankt voor het antwoord.Ja, als ik kon gevoel de stroom door de belasting die zou zeker werken, maar ik kan niet denken aan een goed idee om dit te doen.Alle lasten worden gedreven door DC.Er is ongeveer tien ladingen en de huidige voor elke varieert van 50mA tot 20A.Elke belasting zou worden aangestuurd door een afzonderlijke halfgeleider-apparaat, de meeste kans MOSFET.Ik moet aan het behoud van de ruimte, en met tien verschillende ladingen, indien het circuit is te ingewikkeld, het vergt veel van de onderdelen en ruimte.Ik was op zoek naar een plek op de lading rijden circuit dat ik kon controleren of de spanning van de uC te bepalen of het circuit geopend.

Sensing belasting is een gemeenschappelijke methode, het toepassen van een kleine test huidige andere.Ik denk niet dat er vele extra opties.U kunt uw specificatie wat meer geschikt is.

Rando86,
De meest voorkomende methode van de huidige teledetectie is het plaatsen van een kleine weerstand in serie met de belasting.De spanning over de weerstand wordt vervolgens toegepast op een vergelijkingslocatie om een logisch niveau voor de microcontroller.Dit werkt goed als de huidige zin weerstand kan worden geplaatst in de lage kant van de lading.Als de huidige zin weerstand moet worden geplaatst in serie met de hoge kant van de belasting, dan zou u behoefte aan een terrein verwezen spanning voor de comparator.Dit kan gebeuren met een differentiële versterker.
Groeten,
Kral

Ik denk niet dat er veel manieren om te differentiëren tussen draad defect of belasting mislukking.Specifiek voor bloembollen kun je detecteren hogere stroom in het begin toen gloeidraad is nog steeds koud, maar er is geen manier waarop je zou kunnen zeggen of circuit is gebroken omdat bol of draad.Niet, tenzij er sprake is van enige elektronica op de last zelf signaal terug naar de status van de lading.Je zou misschien zetten "ID" weerstand parallel met de belasting toe te staan bij enkele actuele lading niet als indicatie van draden functionele status.Huidige trekken van deze weerstand moet gemakkelijk op te sporen en indien lager verbruik is nodig meer softisticated circuit moet verzenden signaal van belasting status.

De suggestie van Kral is waarschijnlijk de meest betrouwbare manier.
De digtal enige manier (misschien meer ingangen
of gebruik een multiplexer) heeft een ingang op je cpu met een zwakke weerstand input.Het kan het een ingebouwd in de cpu of een externe een.Als u de externe u misschien extra circuits om de verbinding te voorkomen lekkage in de tijd.Als deze ingang is aangesloten op uw lamp en de lamp uit is dan wanneer de lamp is open circuit krijg je een hi over de inbreng of anders zal het laag, omdat van de lamp te trekken tot de grond.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back