Lineariteit Simulatie Probleem in ADS!

D

dopradar

Guest
Hi all,

Toen ik ADS simuleren LNA's lineariteit in de eerste plaats, gebruik ik DC-Block op input-output-poort en haven, het is IIP3 0.7dB en OIP3 is 22.3dB.Maar toen ik Block wijzigen van deze DC-condensatoren, de lineariteit veel veranderd.IIP3 is -3,9 en OIP3 is 17.2dB.
Maar ik denk dat de twee condensatoren lineariteit mag niet van invloed te veel, dus wie kan mij vertellen de reden?Bedankt!(Het circuit is aangesloten op bias-netwerk met DC-Feed).

Met een two-tone test de f1-f2 product (aka beat frequentie) zal worden op een lage frequentie.U condensator kan niet groot genoeg is (in vergelijking met de enorme capaciteit van de DC-blok) dan ook de impedantie van de transistor ziet op dat lage frequentie is hoger dan de 50 ohm ziet met de DC-blok.De DC-feed (zeer grote spoel) Ook een probleem is omdat het presenteert een zeer hoge impedantie pad naar het aanbod bij lage frequenties.In werkelijkheid wil je een lage impedantie pad naar het aanbod bij lage frequenties of anders de transistor zal niet genoeg van krijgen stroom.De kern van de zaak is dat DC blokken en voedt alleen goed zijn voor S-parameter extractie en mag niet worden gebruikt voor niet-lineaire simulaties.Gebruik uw beoogde bias netwerk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back