Lenard0 spectrum VS SYN / plify

synplify is erg snel,
gebruiksvriendelijk en mooie interface.
rijnwijn

Uit mijn ervaring met het gebruik van synthesizers, zowel voor grote modellen, Ik ben ervan overtuigd dat Synplify is de "Poor man's" synthesizer, en Leonardo is de superieure product.

Synplify hebben nagestreefd een "klik" synthese-strategie, wat betekent dat de software maakt veel aannames voor je.Dat is fijn voor de kleine modellen, en kunnen worden waarom beginners vinden het meer aanspreekbaar, maar grote ontwerpen zijn onvermijdelijk ingewikkeld, en als een ingenieur Ik moet zichtbaarheid en controle over dat.Ik geef u een voorbeeld - ik heb een ontwerp dat werd een groot deel van een XC2V3000 FPGA, en ik had scripts voor het bouwen van het onder beide synplify en Leo.Na een kleine ontwerp veranderen, de Synplify versie gestopt werken, en de Leo versie was prima.Na veel zoeken vond ik dat Synplify willekeurig had besloten om de timing van mijn VI's, omdat het ontwerp had gekruist sommige onzichtbare grote drempel.Dit is niet het soort besluit een synthesizer moeten maken op haar eigen - hij stopte mijn zorgvuldig geconstrueerd SRAM interface te werken.

Een andere reden waarom ik een hekel Synplify - het vereist synthetiseren beperkingen worden ingebouwd in de code.Dit maakt een grap van VHDL wordt architectonisch-independant.Deze vorm van beperkingen thuis in beperkingen bestand van een soort.Ik
heb nooit aan mijn vuile code met synthesizer-specifieke beperkingen bij het gebruik van Leo.

Leo heeft een veel betere baan van infering ram dan synplifiy (hey - meer code-embedded synthesizer beperkingen die nodig zijn voor synplifiy!), En aangezien ik een veel RAM dat maakt mijn werk veel eenvoudiger.

Synplifys fout en de waarschuwing rapportage is absolute onzin - naast het geen enkel nut.Een vriend van mij is nodig om syntesise zijn ontwerpen met synplify, maar hij daadwerkelijk ontwikkelt de code met Leo vanwege zijn superieure fout / waarschuwing uitgang.

In termen van de werkelijke prestaties synthesizer er niet veel in het tussen hen - Leo's misschien een beetje beter voor echt groot ontwerpen, maar niet door veel.

En in het voordeel van synplify - de Edif schematische browser is veel beter, en het
is goedkoper.

Just MHO

J

Hoi,

Ik heb vele jaren met de Leon (at) Rdo en vorig jaar ben ik begonnen met Synpl! FY.

Er zijn nogal wat verschillen natuurlijk.Synpl! FY GUI is beter, de schematische weergave is beter, de navigatie is beter.De FSM winning is goed en wordt niet ondersteund in Leon (at) Rdo.

Beide zijn snel.

In Leon (at) Rdo kunt u een gratis versie voor Alter @ apparaten, maar niet voor Synpl! FY.

I HATE een ding Synpl! FY, soms moet u uw VHDL / Verilog-code toe aan het leven makkelijker maken voor Synpl! FY.Je hebt om de "syn_" attributen en dat is echt vervelend.Stel je voor dat je het bewerken en oud model dat werd samengesteld met behulp van Leon (at) Rdo en nu uw bedrijf alleen Synpl! Stad Corporate vergunningen, dat betekent dat u om uw VHDL om uw ontwerp gesynthetiseerd correct.

Synpl! FY klok wordt aangedreven, Leon (at) Rdo is niet dat er strikte ni dat aspect.

Een geloof dat ik echt graag over Leon (at) Rdo,
het behoud HIEARACHY.Dit is goed om u een globaal idee van het bedrag van logica gebruikt voor elk blok in uw ontwerp.Het is meestal beter om plat uw ontwerp, maar deze optie is er.

Er zijn meer gedachten, dit is een lijst van dingen te hebben in het achterhoofd.

Groeten,
- Maestor

Ik denk dat Leonardo precesion is beter in vergelijking met de synplify pro version.synplify geproduceerd betere resultaten dan Leonardo spectrum ...

Ik stem voor Leonardo spectrum.Voor de code meeneembaarheid & gemakkelijke migratie naar ASIC.

synplify is eenvoudig te gebruiken dan Leo.
maar, als je matered de synthese commando's en instellingen in Leo, vindt u dat het is zo krachtig en het resultaat is meer voorspelbaar!I like it.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back