LDO structuur vraag

D

devop

Guest
Hoi,
een vraag hier over LDO.
Ik zag een RF-chip die een LDO.Vsupply 2.7 ~ 5.5 embeded, Current 20mA.and is er slechts een condensator Cbypass 22nF verbinding te maken met Vbattery.

Ik dacht dat de close-lus te krijgen moet groot zijn, dus waarom is er geen verbinding met Capacitor Vout? Als alle het Hof alle zijn ontworpen in de chip, hoe groot de condensator gebied zal worden?Kan iemand mij wat advies van de structuur van de LDO.

En als ik wil een LDO ontwerp voor een RF-chip, voor Vsupply 2.7 ~ 5.5, Current 20mA, welke andere spec ik zou veel aandacht besteden?
Last edited by devop op 20 dec 2007 3:58; bewerkten in totaal 1 keer

Ik denk, omdat de LDO uitgangsstroom is niet groot, klein dan 20mA, zo klein output dop kan worden gebruikt om de kosten voor opslag.

wat is de uitgangsspanning van de LDO, als de uitgangsspanning is veel lager dan 2,7 V (dat wil zeggen minder atleast vijfde van NMOS) dan zij zouden hebben gebruikt NMOS pass transistor en de output dop eisen lager zal zijn

want er is geen uitgang VDD pin, ik heb geen idee wat is de uitgangsspanning ............

devop wrote:

want er is geen uitgang VDD pin, ik heb geen idee wat is de uitgangsspanning ............

Ik denk dat het een Capless LDO, die charge-gebruik pomp

de interne compensatie wordt gedaan binnen de opamp.
De condensator is gemaakt van MOS-transistor, zodat je van buitenaf niet nodig om een condensator-lus vergoeding verbinden, maar moet u de volledige stabiele werking een kleine hoeveelheid van de condensator te worden aangesloten op de uitgang pin te garanderen dat het systeem volledig in fase operatie.

Het is minder condensator LDO

Bedankt allemaal!
kan iemand mij wat papier over de condensator minder LDO

Full On-Chip CMOS Low-Dropout Voltage Regulator
Milliken, RJ; Silva-Marta? Nez, J.; SÃ? Nchez-Sinencio, E.
Circuits and Systems I: Reguliere Papers, IEEE Transactions on [Circuits and Systems I: fundamentele theorie en toepassingen, IEEE Transactions on]
Volume 54, Issue 9, september 2007 Page (s): 1879-1890
Digital Object Identifier 10.1109/TCSI.2007.902615
Samenvatting: Dit rapport bevat een oplossing voor de huidige grote, externe condensator low-dropout (LDO) voltage regulatoren met een externe capacitorless LDO architectuur.De grote externe condensator gebruikt in typische LDOS wordt verwijderd waardoor grotere macht systeemintegratie voor systeem-op-chip (SoC) applicaties.Een compensatieregeling wordt voorgelegd dat voorziet in zowel een snelle stroomstoot response en volledige gamma wisselstroom (AC) stabiliteit van 0 - tot 50 mA-load current zelfs als de uitgang van de belasting zo hoog als 100 pF.De 2.8-V capacitorless LDO spanningsregelaar met een voedingsspanning van 3 V werd gefabriceerd in een commerciële 0,35-mu $ $ m CMOS technologie, verbruiken slechts 65 $ mu $ A van grond-stroom met een dropout spanning van 200 mV.Experimentele resultaten tonen aan dat de voorgestelde capacitorless LDO architectuur overwint de typische belasting van voorbijgaande aard en ac stabiliteitsproblemen ondervonden in de voorgaande architecturen.
-------------------
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=272040&highlight=capless dropout

-------------------
Een condensator-Free CMOS Low-Dropout Regulator Met Damping-Factor-Control requentie Compensatie
Ka Nang Leung, Member, IEEE, KT en Philip Mok, Senior Member, IEEE
Een 1,5-V 100 mA-condensator-vrije CMOS low-dropout regulator (LDO) voor system-on-chip toepassingen aan boord van de ruimte en externe pinnen verminderen is gepresenteerd.Door gebruik te maken van demping-factorcontrol frequentie compensatie op de geavanceerde LDO structuur, de voorgestelde LDO zorgt voor een hoge stabiliteit, alsmede de snelle lijn en de belasting van voorbijgaande reacties, zelfs in de condensator-vrije werking.De voorgestelde LDO is geïmplementeerd in een commerciële 0,6-m CMOS technologie, en de actieve chip gebied is 568 m 541 m.De totale fout van de uitgangsspanning als gevolg van lijn en belasting variaties van minder dan 0,25%, en de temperatuur coëfficiënt is 38 ppm / C. Bovendien kan de uitgangsspanning herstellen binnen 2 s voor de volledige loadcurrent veranderingen.De power-supply rejection ratio bij 1 MHz is 30 dB, en de output ruis spectrale dichtheden bij 100 Hz en 100 kHz 1,8 en 0,38 V / Hz, respectievelijk.
----------
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=152763&highlight=ldo area mok

Is het mogelijk om de bypass-condensator te gebruiken voor de frequentie compensatie?

Ik stel het volgende materiaal:

Current Efficiënt, Low Voltage, Low Dropout Regulators
door Gabriel A. Rinco-Morahttp://ieeeclub.org/inc/sdetail/2277

peterwang wrote:

Ik stel het volgende materiaal:Current Efficiënt, Low Voltage, Low Dropout Regulators

door Gabriel A. Rinco-Morahttp://ieeeclub.org/inc/sdetail/2277

ja .. het is een condensator minder LDO.

kan of maynot een chargepump.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back