LDO condensator probleem

D

devop

Guest
De figuur illustreren de factoren die de stabiliteit van de LDO bepalen, maar ik weet het niet waar is de Cb in een echte chip, want ik lees de meeste spec van de LDO, en er is slechts een condensator verbinding te maken met de Vout.Or Cb ingebed in de chip zelf?
En waarom denk we niet hebben betrekking op de condensator van de lading?
en hoe kunnen we bepalen de omvang van C0??
bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Cb is bypass condensator.Dit diagram is uit figuur 2 van het boek:

Studie en ontwerp van Low Drop-Out (LDO) Regulators
Auteurs: Gabriel Alfonso Rincon-Mora & Phillip Allen
Publicatie: GIT
Volume: 28 pagina's

Het antwoord voor je quesiton is pp.10, kunt u het boek op:http://www.ieeeclub.com/inc/sdetail/764?xtr=ldo2

In mijn oogpunt dient de LDO structuur hetzelfde als de foto.De uitvoer heeft slechts een grote condensator Cb, en dit komt overeen condensator Cb de reeks van een condensator en een ESR.Het effect van de CB is om een nul te genereren en de fase marge van lus te verhogen, zodat stabiliseren, de gehele lus.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

De condensator Co is gebruikt om de lage frequentie rimpel.

en de condensator Cb wordt gebruikt voor het omzeilen van de hoogfrequente ruis.

als het de eerste niet dominante pole, dan is het wel de bypass condensator en het gebruikt als Off-chip ontkoppeling met zeer lage ESR en de waarde bereik van ongeveer 0.1uF (keramiek), dus zelfs als de ESR is meestal klein, de CB is nog steeds groot.
Opmerking: deze dop wordt gebruikt voor de levering van de hoge freq.huidige

Cb is doorgaans veel kleiner dan Co De pool van 1 / 2 * pi * CB * Resr verwijst naar de situatie van hoge freq, waar Co vrijwel kortsluiting, dus de Resr van Co wordt parallel aan Cb, en wordt de volgende paal na Co

In feite zijn er drie pole / nullen in het spel:

PO = 1 / 2 * pi * ro * Co (waar ro is de output weerstand parallel aan Co).
zo = 1 / 2 * pi * Resr * Co (let op, dit is een nul)
pb = 1 / 2 * pi * Resr * CB (deze pool is, gebeurt het wanneer freq hoog is en Co wordt kortsluiting pad)

Normaal in LDO, po <zo <pb, ongeacht uw vergoeding wordt intern of extern.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back