Kleine signaalversterker

S

saleheen

Guest
Hallo allemaal, ik moet een klein signaal dat ongeveer 500 mVrms (een AM-signaal) is het ongeveer 2 tot 4 Vrms versterken .. Wat voor soort versterker IC's ik zou kunnen gebruiken? Ik heb geprobeerd met behulp van LM741, maar het is niet in staat de klus te klaren. Ik moet voor de opbouw van dit circuit dringend. Please help .. Bedankt

[Quote = saleheen] Ik heb geprobeerd met behulp van LM741, maar het is niet in staat de klus te klaren. [/Quote] Wat betekent dit - "niet in staat om dit werk te doen"? Hoe heb je dit uit? Wat is de frequentie van je signaal?

Het signaal dat wordt verondersteld te worden toegevoerd aan de amplfier een uitgangssignaal van amplitudemodulatie IC. Het heeft een zeer lage amplitude (ongeveer 500 mVrms). Ik moet dit signaal te voeden tot een vertraging circuit. Toen ik beide circuits met elkaar te verbinden, ik ben niet in staat om een ​​signaal te krijgen uit de vertraging circuit. Door de geringe amplitude, wordt het signaal verloren door ruis. Daarom heb ik nodig om het te versterken voor het voeren is de vertraging circuit. Ik probeerde een paar van de methode om het te versterken, maar ik was in staat om te slagen.

Voor mijn mening, 500mvolts zijn geen "zeer lage amplitude". Normaal gesproken moet het geen probleem om het te versterken met een opamp - zelfs met de oude 741-type. Maar, heb je geen antwoord op mijn beide vragen:. 1) Wat is de frequentie van het signaal? 2.) Hoe ben je tot de conclusie gekomen ".. niet in staat om het werk te doen"? Wat heeft de versterker? Niets? Verzadiging? Hoe het schema van de versterker eruit?

1) De frequentie van 36 kHz tot 44 kHz. Fc = 40kHz, fm = 4 kHz. Daarom is het signaal uitgangen zijn fc + fm, fc-fm en fc. 2) De LM741 kan alleen hetzelfde signaal genereren. niet kunnen amplifly. In eerste instantie was ik met LM7121 (zoals in de tekening), maar ik was niet in staat om een ​​signaal te krijgen op de uitgang. Ik hoop dat je een beter beeld van de moeilijkheden die ik ben geconfronteerd met op dit moment.

[Quote = saleheen] 1) De frequentie tussen 36 kHz tot 44 kHz. Fc = 40kHz, fm = 4 kHz. Daarom is het signaal uitgangen zijn fc + fm, fc-fm en fc. 2) De LM741 kan alleen hetzelfde signaal genereren. niet kunnen amplifly. In eerste instantie was ik met LM7121 (zoals in de tekening), maar ik was niet in staat om een ​​signaal te krijgen op de uitgang. [/Quote] 1.) Frequenties rond 40 kHz zijn te hoog voor een 741 het type opamp. Probeer een ander type, met een doorvoer frequentie van ten minste 5 MHz - en kijken naar de slew rate SR! Zo kan de 741 zwaaien maximaal vermogen slechts tot ca.. 10 kHz (SR = 0,5 V / usec). Dat betekent dat je moet een opamp te selecteren met een slew rate beter dan een aantal V / USEC. 2.) Waarom op 500 ohm de weerstanden in de terugkoppelweg? Het is beter om een ​​aantal kohm.

Die waarde werd aanbevolen in de datasheet van de LM7121

hi wat je wilt is '500 mVrms (een AM-signaal) om ongeveer 2 tot 4 Vrms .. . maar de waarde van lm7121 ligt op slechts 2 * 500 = mVrms 1v. Vo = ((Rf + Rg) / Rg) * Vi. U kunt gebruik maken van 2.2Kohms voor Rf. veel succes!

Hallo flyingSky, Eigenlijk ben ik niet in staat om een ​​signaal van de buffer te krijgen .. Het signaal van de AM waarschijnlijk verloren door ruis. Mijn project supervisor vertelde me om de amplitude te verhogen tot ongeveer 2 tot 4 Vrms voor de AM-signaal te voeden naar de buffer (LM7121). Welke bedoel, ik kan een andere buffer nodig hebben om dit te doen. LM7121 is eigenlijk een buffer die hoge ingangsimpedantie te geven en het wordt aanbevolen door LM6628 (de vertraging IC).

[Quote = saleheen] Hi flyingSky, Eigenlijk ben ik niet in staat om een ​​signaal van de buffer te krijgen .. Het signaal van de AM waarschijnlijk verloren door ruis. [/Quote] Het is echt niet mogelijk dat een 500mV signaal verdwijnt ten gevolge van lawaai. Er moet een andere oorzaak zijn. Maakt u gebruik van split (dubbele) voedingen? Heb je geprobeerd een simulatie van uw circuit?

Ja, ik gebruik maken van dual benodigdheden. - +12 V voor de AM en - +5 V voor de buffer en vertraging circuit.

[Quote = saleheen] ........ Eigenlijk ben ik niet in staat om een ​​signaal van de buffer te krijgen .. [/quote] Alsjeblieft, meer specifiek te zijn: Wat betekent "niet in staat om een ​​signaal te krijgen ..." ? Wat meet je aan de uitgang? Wat dc niveau? Misschien is de IC is beschadigd?

Toen ik het circuit met behulp van een oscilloscoop te testen, krijg ik geen enkel signaal. Als in goed niets verbonden met de oscilloscoop.

[Quote = saleheen] Toen ik het circuit met behulp van een oscilloscoop te testen, ik krijg geen signaal. Net als in, goed als niets is aangesloten op de oscilloscoop. [/Quote] Strekt de werkingssfeer juiste wijze te reageren wanneer u de voedings pen? Sommige dc-niveau (grond, levering, of iets tussen) moet bestaan ​​op het opamp uitgang pin. Zo niet, dan wordt de lijn verbroken tussen de output pin en je meetpunt. Ik zie geen andere mogelijkheid.

Toen ik de AM-signaal te vervangen door een functioneel generator signaal, ik ben in staat om het uitgangssignaal van de buffer te krijgen. Is het te wijten aan een interface tussen de AM en de buffer? [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 minuten: [/color] [/size] Kan ik gebruik maken van een klein signaal versterker om het signaal te versterken voor het voeren het naar de LM7121 buffer?

[Quote = saleheen] Toen ik de AM-signaal te vervangen door een functioneel generator signaal, ik ben in staat om het uitgangssignaal van de buffer te krijgen. Is het te wijten aan een interface tussen de AM en de buffer? [/Quote] In dit geval, vrees ik dat je niet gebruik maken van een koppelcondensator tussen de AM-uitgang en buffer ingang. Heb ik gelijk?

De koppeling kap moet een weerstand bij de laagste frequentie die is verwaarloosbaar. Ik denk dat de app 1uF in orde is.

Als een koppelcondensator wordt de input van de opamp heeft een weerstand met massa van de gelijkspanning ingesteld op 0V.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back