Kan iemand me uitleggen?

B

bomba

Guest
De 330Ohms Ressitor en de potentiometer (beide kunnen disipate 2W) branden, wanneer het circuit moet leveren meer dan 1 Amp.
Ik begrijp niet waarom.Ik wil graag een oplossing weten om dit probleem te vermijden.

Thanks in advance
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Misschien bent u exceding de nominale stroomsterkte van de spanningsregelaar.de maximale belasting van deze stroom is 0,7 A, en uw circuit vraagt 1A, misschien is er een probleem mee.

Ik denk dat het probleem ligt in TIP30C.
Het is beoordeeld op 100V (max) dus op hoge voltages het 'opgeeft' waardoor de hoge spanning om door TIP152 naar de uitgang, en als de potentiometer is in de onderste regio veel stroom gaat door 82Ω weerstand, potentiometer en 300Ω en ze gewoon branden ..
Probeer om dit probleem aan te pakken door het vinden van HV PNP transistors beoordeeld ten minste 200V ..
Groeten,
IanP

Jetset

De Tip30c en Tip152 vormen een stroom booster, om toe te staan dat de regelgever kan leveren meer dan 0.700mA.

bedankt

Verwijder R6P.Het is zo klein, alleen 82Ω, langs enorme versterkte stroom van uw cascade Darlington sziklai paren en paren.Geen wonder dat alles down under verbrand dat regulator.

SkyHigh

R6P is nodig om de regulator voltage ingesteld.Ik denk dat het probleem in de weerstand van de transistor tip30c en tip152.

Bedankt

Geef uw draden betekenisvolle onderwerp bijvoorbeeld "Kan iemand me uitleggen?"is slecht, "probleem met hoog voltage regulator" zou zijn ok

Als de ingangsspanning niet-gereglementeerde is het wellicht hoger zijn dan u verwacht.

> De 330Ohms Weerstand en de potentiometer (beide kunnen disipate 2W) branden, wanneer het circuit moet leveren meer dan 1 Amp.

De regelaar werkt correct op stromingen hieronder 1A?
Wat uitgangsspanning bent u bij het testen?
Wat is de ingangsspanning als het mislukt?

In deze regulator circuit heb je bijna de volledige output spanning over R6P R10P

125V * 125V / (82 10000 330) = 1.5watts

Die suggereert dat het mogelijk moet zijn om de weerstanden zetten over de niet-gereglementeerde levering zonder dat ze branden.

De transistors zal zitten getting hot in 1A output.Is de variabele weerstand dicht bij de transistors en worden warm gemaakt?

Controleer de fabrikanten datasheet voor de variabele weerstanden die u gebruikt.
De variabele weerstand kan worden beoordeeld minder dan 2W bij hogere temperaturen.
Bijvoorbeeld de vishay model 534 Wirewound potten nominaal worden gewaardeerd 2W
maar moet worden afgesteld onder 1W op 100degrees Celsius.

> Ik denk dat het probleem ligt in TIP30C.
> Het is gespecificeerd voor 100V (max)

True, en dat moet worden gecorrigeerd, maar er is alleen meer dan 100V tussen die transistors bij het opstarten, als de uitgang wordt kortgesloten, of indien de regelgever wordt aangepast om onder 25V uit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back