Isolatie tussen hoog-en laagspanning kant ?????

X

xischaune

Guest
Hi all ...
Ik heb een klein circuit met 89C51 microcontroller als een teller ... er is de lage spanning kant met een eenvoudige brug-gelijkrichter op basis dc levering, die 5volts aan microcontroller geeft
Er is een 220V AC-lamp, die werkt met behulp van een relais.Het relais wordt gecontroleerd door microcontroller ...
De schakelaar op de lamp als ingedrukt .... geven 5Volt op nul volt overgang en de microcontroller telt 1 ....

Maar

Het probleem is dat te wijten aan AC switching in het relais .... de microcontroller telt onregelmatig .... dat wil zeggen, zelfs als de schakelaar niet is ingedrukt ... het telt een ....Ik wil graag over hoe de hoge spanning kant isoleren van de lage spanning kant ....Ik heb een eenvoudige oplossing ... misschien discrete componenten gebaseerde oplossing ... ik weet over optocouplers ... of triac gebaseerde oplossing ... maar kan er geen snelkoppeling ... door het aansluiten van een diode over relais, enz. ... .Thanx in advance

microcontroller is rechtstreeks verbonden met relais?
reverse diode parallel met de reley moet helpen, denk ik.
Heeft u een schematische voorstelling?Uw uitleg is niet helemaal duidelijk voor mij.

Als u geen post uw route, zodat het moeilijk is om het probleem te lokaliseren.

Misschien is je voeding voor de MCU is te luidruchtig, moet u gebruik maken van de spanningsregelaar van 5V, filteren condensatoren van 1000 uF, 0.1uF vóór en na de regulator.Als de voeding draad is te lang, boven 15cm, had je betere plek een limiet van 0.1uF recht tussen Vdd en Vss pin van de MCU.

nguyennam

Voor reactieve belasting (ei relais) moet u anti-parallel een diode (verbinding kathode aan Vcc) over de relais spoel.En vergeet niet gebruik andere DC-voeding voor relais spoel, niet mengen met uw 5 Volt Vcc voor Micros.
Bent u directe verbinding 89C51 output pins naar relaisspoel rijden?Doe dat niet, een transistor-schakelaar gebruiken tussen 89C51 pin en relais spoel.

En ...

?

Realiseert u zich uw schakelaar stuiteren?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back