Is specerijgewassen taal belangrijk is voor analoge IC-ontwerp?

H

hbchens

Guest
Er zijn veel grafische specerijgewassen simulators.For

Zo orcad / pspice, cadans spectre.The specerijgewassen netlist kan worden gecreëerd

automatisch. Misschien zullen sommige mensen zeggen mij Hspice moeten een understanded

Spice syntax.But voor zover ik weet, hspice simulator kan worden ingeroepen door

cadans in Unix / linux.In Bovendien is het kruid syntaxis is moeilijk, denk ik.
Gebaseerd op het bovenstaande zegt, ik wil weten of moeten we bestuderen de

specerijgewassen syntaxis? Als we nodig hebben, welke aspecten van specerijgewassen syntaxis is de nadruk?
Bedankt!

Hoi
Het is niet noodsituaties, maar het is beter te leren.
groeten

als je de cadans tool, u hoeft alleen maar op te stellen schema, kan het genereren van de netlist rechtstreeks.

Geen behoefte om te leren, maar beter te hebben.

Ik denk dat je moet weten waarom het beter is te leren.In zeer grote modellen, wetende SPICE syntaxis zullen u helpen om taken te automatiseren en te doen circuit analyse gemakkelijker.Zeggen als je wilt waarnemingspunt een aantal bochten voor het circuit, voor verschillende waarden van de onderdelen over verschillende temperaturen,
in plaats van het draaien van een simulatie een aantal keren, kunt u gewoon gebruik verklaringen zoals. Wijzigen en. Param, samen met std.analyse verklaringen zoals. dc,. AC enz. en besparen veel tijd.

Net als de anderen hebben gezegd, is het niet een must om te beginnen met circuit design en simulatie, maar het is erg handig als je naar de meer geavanceerde en complexe ontwerpen.

Het is niet de unieke tool die u kunt gebruiken, maar je moet vertrouwd zijn met een van de diverse simulatoren,
althans
BR!

specerijgewassen syntaxis van pspice.Dolphin smash, synopsys hspice, Ledit tspice of silvaco smartspice

Er zijn kleine verschillen in netlist.maar meer invoer
ASIC gebruik hspice / Tspice / smartspice

switch niveau gebruik aditspice / hsim / smartsimXT

PCB gebruik pspice / I-Spice / multisim

ya is het beter om te leren de specerij syntaxis omdat u soms nodig voor de simulatie van de route op uw eigen plaats, afhankelijk van het gereedschap
dus het is erg handig voor die ic ingenieur

Iedereen heeft het hunne opties.
Al heb ik veel twijfels van de waarden van studeren SPICE, ik nog steeds in het bestuderen ervan.

Inzicht in een aantal eenvoudige syntax is helpen.

Ikzelf gebruik. MAATREGEL. GEGEVENS sterk en zelden gebruik maken van de optie van meningsuiting awaves of golfvorm rekenmachine van cscope.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back