Is het beter om gebruik met PWM DC Chopper to DC motor control?

M

mostafa0020

Guest
Hi all,
Controlling DC motor met een DC chopper is een bekende zaak, maar met behulp van PWM techniek met DC motor lijkt vreemd met mij! Zoals wij die gebruiken in de AC-systemen om de harmonische gedrag van de uitgang van de huidige "zowel belasting-stroom en het netwerk te verbeteren ". wij kosten hoewel sommige schakelen losses.but, wat is het voordeel van het gebruik op een PWM DC helikopter!?

Als ik me niet vergis, DC chopper ook gecontroleerd met behulp van PWM techniek, toch?Pls correct me als ik verkeerd ben.

ur rechts
en dat ik heb bestudeerd, is dat we gebruiken om eenvoudig PWM enkele puls breedte en freqeuncy van de AC chopper controle.
mijn vraag was waarom, vanaf station circuit bekijken, controleren we de breedte met behulp van PWM techniek gebaseerd op de driehoek of een zaagtand draaggolf in vergelijking met een constante DC referentie golf als known.which een modulatie-index ..
het probleem is van de harmonischen controle als de overeenkomstige op de AC choppers of inverters.
Mijn vraag gaat over de rij golf generation.why PWM?

Deze omschakeling methoden zijn veel efficiënter dat de invoering van een daling in serie met de motor.Dit is een beetje als het verschil tussen een schakel-en een analoge gereguleerde voeding.

Het andere voordeel van PWM is aan de lage kant van de motor snelheid.De mechanische rotatie snelheid is meer lineair gerelateerd aan de breedte dan de snelheid van de motor zou worden gerelateerd aan een lage spanning.Dit effect werd voor het eerst waargenomen in speelgoed model spoorwegen.De versnelling van de motoren van een halte was niet zo realistisch, tenzij PWM werd gebruikt.

mostafa0020 wrote:mijn vraag was waarom, vanaf station circuit bekijken, controleren we de breedte met behulp van PWM techniek gebaseerd op de driehoek of een zaagtand draaggolf in vergelijking met een constante DC referentie golf als known.which een modulatie-index.

In een DC-DC converter, is er een vaste en niet erg gereguleerde spanning (zeg de gelijkrichter spanning) in de ene kant, aan de andere kant willen we een gereglementeerde en variabele gelijkspanning die bijvoorbeeld hebben we kunnen gebruiken voor het regelen van een DC motor.
een chopper die hakken de primaire gelijkspanning tot een percentage van die spanning geven aan de uitgang of te reguleren, kan gebruikt worden met vast te stellen frequentie en variabele pulsbreedte.
waarom fix frequentie?omdat we het ontwerp van het magnetische element voor een vast frequentie en waarom variabele pulsbreedte?controle het percentage van de macht overgedragen (of gewoon spanning).dat is PWM.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back