Is dit een conjugaat wedstrijd netwerk?

T

triquent

Guest
Voor een impedantie z = 35-j28ohms (z '= 0.7-j0.56), ontwerp matching netwerken (tot 50ohm).Dan op zoek naar de generator (die wordt verondersteld te hebben een impedantie van 50ohms), dit levert z = 35 j28ohms (z '= 0,7 j0.56).Dit bewijst de geconjugeerde wedstrijd techniek.
Mijn vraag is: zijn alle van matching netwerken conjugaat matching netwerk?Ik vond enkele matching netwerk is conjugaat en sommige niet.

bijvoorbeeld:
1) met behulp seriële L (X '= j1.01) en shunt C (B' = j0.65) kreeg matching netwerk is een conjugaat matching netwerk.
2) met seriële L (X '= j0.56) en seriële R (Z' = 0.3), dan is dit matching netwerk is niet een conjugaat matching netwerk.Deze matching netwerk 's impedantie is 1,3 j0.56.

Maar de professor in de klas zei allemaal moet een conjugaat matching netwerk.waarom mijn berekening niet bewijzen?

Theorie zegt dat je een discrete element netwerk dat twee impedanties wedstrijden aan elkaar en de impedantie op zoek beide richtingen kunt knippen zijn de geconjugeerde van elkaar.

U kunt een gedachte-experiment op dit punt.Als ze niet waren, zou er een reflectie van de macht op dat punt.

Ik denk dat ik zie uw probleem.Als je docent zegt dat je "de beste matching netwerk is een conjugaat match", wat hij bedoelt eigenlijk te zeggen is "de beste wedstrijd die optimaliseert de macht over te dragen aan de belasting is een verliesvrije conjugaat bijpassende netwerk".

Als ik een 10 ohm last had, dat ik probeerde te koppelen aan een 50 ohm bron, kan men uiteraard "match" dit met behulp van 40 Ohm serie weerstand.De reflectie coëfficiënt nul zou zijn, en je zou een perfecte match.Helaas zullen de meeste van de macht worden afgevoerd naar de "matching netwerk" als warmte, in plaats van het krijgen in de lading waar het zal doen de meest goed.Dus vanuit een energie overdracht oogpunt was het een slechte wedstrijd!

Stick to lossless matching netwerken voor de meeste toepassingen.De enige uitzonderingen op dit is waar je enkele lossy match voor stabiliteit redenen, of waar je RF-vermogen te branden aan te bieden!

De professor denkt dat een matching netwerk zal conjugaat worden.Maar ik gevonden met weerstand (lossy netwerk) is het niet conjugaat.Dus ik ben benieuwd weer dat conjugaat theorie is alleen recht voor de verliesvrije netwerk?
Het ontwerp van de maximale winst versterker, moeten we het ontwerp van het conjugaat matching netwerk.Dan is dit betekent dat we alleen de verliesloze netwerk gebruik (L, C)?

biff44 wrote:

Ik denk dat ik zie uw probleem.
Als je docent zegt dat je "de beste matching netwerk is een conjugaat match", wat hij bedoelt eigenlijk te zeggen is "de beste wedstrijd die optimaliseert de macht over te dragen aan de belasting is een verliesvrije conjugaat bijpassende netwerk".Als ik een 10 ohm last had, dat ik probeerde te koppelen aan een 50 ohm bron, kan men uiteraard "match" dit met behulp van 40 Ohm serie weerstand.
De reflectie coëfficiënt nul zou zijn, en je zou een perfecte match.
Helaas zullen de meeste van de macht worden afgevoerd naar de "matching netwerk" als warmte, in plaats van het krijgen in de lading waar het zal doen de meest goed.
Dus vanuit een energie overdracht oogpunt was het een slechte wedstrijd!Stick to lossless matching netwerken voor de meeste toepassingen.
De enige uitzonderingen op dit is waar je enkele lossy match voor stabiliteit redenen, of waar je RF-vermogen te branden aan te bieden!

Ja, moet u L's, C's en de transmissie baanvakken voor de wedstrijd.Niet niet opzettelijk weerstanden te gebruiken.Maar je moet beseffen dat elke echte wereld element heeft wat verlies, en worden grondig moet je dat verlies in je analyse op te nemen.De L's en C moet worden gemodelleerd met een realistische Q (Q = 40 spoel, condensator Q = 200 bijvoorbeeld), en de transmissie-lijnen gemodelleerd met een realistische verlies per lengte.

Vaak, vooral wanneer u probeert te doen een heel smalband wedstrijd, of een grote impedantie transformatie, dat klein verlies plotseling heeft een groot effect.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back