inductor model - variatie van de spoel op verschillende modellen

F

fanshuo

Guest
Hoi,
Ik vond in mijn model bestand dat de variatie van de spoel op de verschillende modellen zouden kunnen worden tot -15%.En de parasitaire weerstand en capaciteit zijn gecorreleerd (wanneer Rs max, Cox is min en vice versa)
Ik kan geen theoretische uitleg over de grote variatie van L en de correlatie.
Zijn deze cijfers zijn betrouwbaar?

Modelleren van een spoel kan op verschillende manieren, WHT type model kan worden gebruikt, is afhankelijk van het ontwerp methodologie en de ultieme doelstelling van het circuit design.

Ik ga niet het model van het spoel
Ik moet het gebruik van het model van de spoel die door de gieterij

Maak dan gebruik van de technologie bestand gegevens verstrekt door de gieterij

Zoals ik al zei,
Ik kan niet verklaren de grote variatie van de inductie waarde.Wat zou de mogelijke reden?

Het kan worden toegeschreven aan een verscheidenheid van redenen.Bijvoorbeeld, wat is het proces node u werkt?Of die het metaal dikte en breedte varianten voor dit proces?

Een andere reden voor deze grote variatie kan de arme inductor modelleren aangeboden door de specifieke PDK.Het algemeen kan gieterij spoel modellen niet zo betrouwbaar als gevolg van de karakterisering proces toegepast en kwesties in verband met de-verankering die niet efficiënt aangepakt.Onnodig te zeggen dat die modellen zijn topologie-agnostisch, omdat zij niet in aanmerking voor de onderlinge koppeling verschijnselen.

- padpan

Bedankt!
Ik ben bezig met 0.13um
top metaal dikte is 2um
Ik controleer de grafieken die door de gieterij
lijkt het model is goed in typische situatie
Maar geen gegevens vinden op de hoeken van de meting

Wat is de metalen dikte en breedte variatie?Deze parameters zijn naar verwachting domineren L variaties ...

- padpan

goed
wat ik vond van het proces handleiding is dat de metalen lengte varieert van 15%, waarbij de inductantie oorzaak te variëren
Volgens mijn mening moet de metaal hebben een nauwkeurige control.It met niet 15%

ze waarschijnlijk verwijzen naar de totale lengte spiraal variatie.Dit kan komen wanneer de spoel afmetingen niet juist geplakt tijdens fabricage, maar nog steeds is dit een enorme variatie ...Wat is de Q variatie door de manier?Als L is 15%, zal Q worden door veel meer ...

- padpan

Natuurlijk Q zou meer.
Maar ik kan het niet vinden in het proces handleiding.
Ik heb geen idee waarom de variatie is zo groot

Ook volgens de handleiding, de serie parasitaire weerstand toeneemt zodra parasitaire capaciteit afneemt.
Ik weet niet waarom deze twee parameters gecorreleerd zijn.

Ik veronderstel dat het verwijst naar de breedte.Als de dirigent krijgt ruimere verhoogt haar capaciteit en de weerstand afneemt en vice versa ...

- padpan

tot padpan,
ok ik zie.
Bedankt.

Maar nog steeds de breedte heeft geen invloed op de L-waarde.
Heb je enig idee van waarom de lengte varieert veel?

Het enorme variatie.Eerlijk gezegd, ik heb geen idee.Misschien is de gieterij wil verlengen de variatie aan klachten van klanten in geval van inconsistentie van de PDK-model tegen gemeten silicium te vermijden ...

- padpan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back