Inductie Trace Breedte van FR4

P

PaulHolland

Guest
Hallo, ik heb een versterker en gebruikte PCB tracks als inductoren ik gebruikte 5nH/inch voor 240 nummers molen breedte en 7.6nH/inch molen voor 120 nummers.Kan iemand conferm dat deze waarden correct zijn? ..

Bedankt, Paul.

Het zelf inductie van een trace is een functie van de afstand tot het referentievlak (s) of andere bestuursstructuur.Is dit een microstrip of een striplijn?Wat is de afstand tot de referentie-vliegtuig of trace?

Nee, dat kan niemand vertellen of u correct zijn.Dat komt omdat er onvoldoende informatie verstrekt.

Een lengte van de lijn op een PCB is een transmissie-lijn.Als het breed is, lijkt het een lage impedantie transmissielijn.Als het smal is, lijkt het een hoge impedantie transmissielijn.

ZEER NARROWBAND In bepaalde gevallen kan een hoge impedantie transmissielijn eruit als een serie inductor.Ook kan een lage impedantie transmissielijn eruit als een shunt condensator.

240 mil brede klinkt niet erg smal!Dus rechts uit de vleermuis zal het een relatief slechte inductor.De echte sleutel is echter hoe lang de transmissie lijn is.Als uw lijn die probeert te lijken op een spoel is langer dan zeggen 0.1λ, dan zijn alle weddenschappen af.

Dus lag de frequentie en bandbreedte die u zoekt op ons, en wij zullen u vertellen of u overal dichtbij.Ook vertellen ons precies wat u doet aan beide uiteinden van de "lijn".

Hoi.De microstrip lijn is gemaakt op FR4 (Er 4.5) 1mill dik paardenkoper met tracks geplaatst en GND vliegtuig op bodem.Zijn deel van een impedantie matching netwrk voor een transisor met 3 condensatoren op de lijn.begin, midden (sommige wat) en einde.Freqyency bereik is 88-108 MHz.Circuit werd eerst ontworpen en getest met een normale breedband en werkte perfect (breedband design) om de kosten we geprobeerd om de spoelen in het PCB verandering lagere tracks.Totale lijn lengte is 7 inch

groeten,

Paul.

Hoi

Ik heb geëxperimenteerd met inductie van PCB sporen met behulp van veld solver.
De inductantie sporen op FR4 is functie van sporen breedte, stripverhalen en hoogte over de grond.En de locatie van de sporen op de grond.Ook heb ik gezien dat inductie waarde kan zijn (~ 20%) meer, als de grond is eindig in vergelijking met de oneindige grond (die typisch is standaard voor veld solver).
Ik thinck U moet bij bovenstaande factoren rekening pcb inductie waarde U moet ontwerpen.

Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back