INDIEN AGC ciircuit ontwerp met behulp van spanning feed-back ampifiers

H

huvarda

Guest
Hoi,

Ik heb informatie over het ontwerpen IF versterker met AGC (Automatic gain control) circuit.Eigenlijk, ik ben geïnteresseerd in het tweede deel nu.Hoe kan ik een ontwerp AGC circuit met behulp van spanning feedback versterkers (bijvoorbeeld LMH6622? Wat moeten de parameters Ik ben geïnteresseerd in het begin?

Ik wil dit circuit de opsporing van het uitgangssignaal van de IF-versterker en het gebruik van deze signalen, controle van de winst van IF amplifer.Dat
is het.

bedankt

Er zijn verschillende dingen om in gedachten te houden met AGC circuits.

1.De methode voor de vermindering van de winst mag geen vervorming.

2.De winst vermindering van de fasen moet gebeuren met de laatste een verlaagd eerste sinds het zal de grootste signaal.Doe een ruis en vervorming analyse voor al uw kandidaat-regelingen tot vermindering van het verifiëren van uw keuze.

3.De winst verlaging moet worden uitgesteld.Dat is, voor kleine signalen beneden een bepaalde waarde van de winst niet moet worden beperkt, alleen signalen boven de drempel moet activat de AGC.

4.De tijd constanten zijn belangrijk.U moet een kortere constante voor de vermindering van de winst en een voor een langzaam te verhogen.Dit zal de verstoring van de modulatie van het ontvangen signaal geproduceerd door de winst variaties.

5.De stabiliteit van het terugkoppelcircuit is belangrijk.Houd in het achterhoofd de niet-lineariteit van een aantal detectoren (input versus output) en enkele winst elementen (controle spanning vs winst).U heeft voor het berekenen van de lus krijgen voor alle signaal niveaus om er zeker van stabiliteit.De oude Drake R7 ontvanger hadden dit probleem.Je had om de AGC lus krijgen onder de fabrieksinstelling te maken stoppen oscillerende het AGC op bepaalde signaal niveaus.

Bedankt,

Waar kan ik terecht voor artikel of toepassing notitie over dit onderwerp.Ik ben niet erg vertrouwd met het onderwerp.
Thanks again ...

Een bron wordt amateur radio handboeken die door de
VS en het VK ARRL RSGB.

Er is een boek over het ontwerp van de ontvangers door Rohde dat is goed.Een van de oude pre-1950 radio engineering handboeken zijn nuttig,
met name die welke door Terman.Probeer een bezoek aan een bibliotheek voor deze.

Ik zal het doen, maar voordat ik begin ik nodig blokschema van een AGC circuit.Wat schakelingen doed het bestaan?

Hier zijn alle 4 AGC artikelen uit Ham Radio Magazine, die de meest technische ham magazine van alle tijden tot de editor heengegaan.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Nou, ik weet wanneer dit nuttig kan zijn (i ontworpen een AGC in een bovenste band van de frequentie) en toch is dit een artikel dat u kunt vinden op het net (ik veronderstel dat op de site van HP) over de verzwakker u zou kunnen gebruiken (een pi-verzwakker met pin diode).
Let op de timing van de spanning die bij de controle hij verzwakkingsfunctie omdat het circuit kan gemakkelijk oscilleren.Opgemerkt dient te worden uitgesteld van enkele ms (laat zeggen zelfs 20ms, maar dit is ook afhankelijk van de tijd wanneer u wilt dat de schakeling werkt)
dag
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Bedankt voor uw bezorgdheid jongens, de artikelen zijn echt nuttig.

Ik zag een circuit van een ontvanger.Wat kan de functie van een Opamp circuits op de uitvoer van een IF-versterker na envelop detector in AGC circuit in de ontvanger?AGC circuit wordt teruggekoppeld naar de VGA (Variable Gain Amplifier) door een SPDT (analoge switch) na opamp circuits.Als u een enkele opmerking, het zal erg nuttig zijn.

De schakelaar is het handmatig verwijderen van de AGC actie.Dit is een functie in het hoger geprijsde ontvangers.Dit gebeurt in situaties waarin er geen fading op het signaal en er zijn statische crasht die zou leiden tot het AGC om het gewin.

Op de versterker is het vergroten van de AGC lus krijgen, zodat de output niveau blijft constant met een breed scala van ingangssignaaltype niveaus.

Hi huvarda,
Als u een kijkje wilt nemen op de schema's van complete receiver met AGC in IF u wellicht wisit:
http://members.aol.com/gapershi/radio/radio.htm

Deze link is naar een eerste klas locatie.De radio is goed gedaan en de beschrijvingen zal u helpen begrijpen de radio.

Borber schreef:

Hi huvarda,

Als u een kijkje wilt nemen op de schema's van complete receiver met AGC in IF u wellicht wisit:

http://members.aol.com/gapershi/radio/radio.htm

Hallo jongens,

je bent echt nuttig, maar toch vraag ik me af wat, als je de eerste post, ik schreef een specifiek onderdeel nummer, lmh6622 wat een spanning feedback amplifer.Er zijn drie lmh6622 schakelingen, eerste is verschil versterker, tweede is bewerkt integrator en derde is integrator.Dit circuit is tussen de detector en SPDT (analoge switch) in feedback circuit.Uitgang van de SPDT is aangesloten op VGA (variable gain versterker).Ik gesimuleerde dit circuit in Multisim en ik verwachtte dat er verschillende voltages op de output voor verschillende input voltages.Maar dat is het niet.Het is te veranderen, rechts, met het oog op de verhoging of overlijden van de winst.Ik ben helemaal verward.OK een doel is het vergroten van de AGC lus gewin.Maar wat kan verkeerd.Het is zeer verschillend van de andere AGC circuits die je liet me.

Citaat:

Een bron wordt amateur radio handboeken die door de VS en het VK ARRL RSGB.Er is een boek over het ontwerp van de ontvangers door Rohde dat is goed.
Een van de oude pre-1950 radio engineering handboeken zijn nuttig, met name die welke door Terman.
Probeer een bezoek aan een bibliotheek voor deze.

Kunt u me de naam van deze referentie u voorgesteld?

@ Winderig: Kan u mij meer uitleg over deze verklaring: "De tijd constanten zijn belangrijk. U moet een kortere constante voor de vermindering van de winst en een voor een langzaam te verhogen. Dit zal de verstoring van de modulatie van de ontvangen signaal door de winst variaties ".
Ik moet het ontwerp een analoge AGC voor WLAN toepassing, maar de demodulated signaal sterrenbeeld afbreekt aanzienlijk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back