Ik heb hulp nodig bij het ontwerpen van een batterijlader (SMPS)

T

Tahmid

Guest
Hallo allemaal, Ik heb hulp nodig bij het ontwerpen van een acculader (SMPS), die een 100Ah 12V accu laadt in ongeveer 3 tot 4 uur. Input: 160VAC - 240VAC Frequentie: 50Hz Batterij: Lead Acid 12V, 100Ah Oplaadtijd: 3 tot 4 uur Ik zat te denken van het gebruik van puls laden methode. Maar ik heb hulp nodig hebben bij het ontwerpen van deze. Dank.

puls laden? Ik heb gehoord van pulserend een pb gesulfateerde accu zuur om te proberen terug te brengen naar het leven. -Niet anders. sorry maar hoe sneller je opnieuw opladen, hoe efficiënter. snelst Ik denk dat je moet gaan is kwart van C of 25 Amp in uw geval ......... dus dat zou ongeveer 4 uur. tiende deel van C is leuk voor efficiency. Als u de batterij te snel zul je het opblazen. Ik denk dat UC3909 is goed voor je ... ti.com 4 stadium lader. maar je moet intelligentie toe te voegen (UC) als je wilt detecteren gesulfateerde (beschadigde of verouderde) batterij

Hallo, Bedankt voor uw suggestie. Ik moet het idee / suggestie over een snelle puls laden met PIC microcontroller. Alle hulp in dit opzicht zal worden gewaardeerd. Dank.

serieus, er is niet zoiets als puls in rekening brengen van een nornmal batterij ... het is alleen voor als de batterij is gesulfateerde

Als u weglaten van de term puls chariging , je vraagt om een eenvoudige constante stroom / constante spanning laden, want het wordt bereikt bij normaal gebruik in een auto. U misschien geen geld van de laatste 5 of 10% van de capaciteit, maar anders kan het werk best goed. Hoeft alleen maar een 30 of 40 A stroom en de spanning gecontroleerd SMPS.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back