IC ontwerpers moet weten systeem?

E

eejli

Guest
hoe en in welke mate heeft IC ontwerper begrijpt systeemniveau ding?Ik ben benieuwd.hoe sytem spec worden partioned aan elke blocks.please voorbeelden in de draadloze communicatie toepassingen.

Bedankt.

Ik denk dat iemand niet om het systeem te begrijpen als hij (zij) analoog circuit design.maar moet weten systeem als ontwerp digitale schakelingen

Je hebt om het systeem te weten-niveau voor veel belangrijke redenen:
1.Stroomverbruik
2.Noises
3.Speed
4.Robuustheid
5.Herbruikbaarheid
6.Time-to-market
7.Kosten
8.Produceerbaarheid
9.Testbaarheid

Het is niet alleen digitaal alleen.Analoge en RF zijn net zo belangrijk.

U hebt gelijk.Ik vroeg me af of er anybook over systeemniveau simulatie.ADS kunnen doen wat IIP3, GAIN, en lawaai figuur systeemniveau simulation.But kan ik uitvoeren van een simulatie van voorbijgaande aard op het systeem?If analoge en digitale ckts zijn samengesteld, is de simulatie mogelijk?

Bedankt.

Ja, dat kan.Ik ben verbaasd dat u zou vragen.

OrCAD PSpice, Cadence HSPICE in Spectre / Virtuoso / analoog ontwerp milieu, enz., allemaal uitgerust met deze elementaire functionele mogelijkheden om transiences van mixed-signal analoog-digitale schakelingen en systemen te simuleren, maar slechts op een ingang van de frequentie van een klok bron of oscillator.

Voor RF en Microwave, moet je om te draaien met "stapte frequentie" op Spice.Ansoft heeft deze mogelijkheid.De nieuwste HP-ADS heeft ook deze mogelijkheid.

Bedankt, SkyHigh, dat zou geweldig zijn.Ons bedrijf tot nu toe heeft alleen HSPICE en HSPICE RF beschikbaar.Het lijkt hspice RF biedt geen ondersteuning voor het gemengde signaal co-simulatie.In ieder geval is het een onderwerp tufsteen sinds niet al te veel jongens in het bedrijf weet zowel analoge / RF en digitaal ontwerp goed.

Ik denk dat als je een front-end ontwerper van digitale systeem of een analoge ontwerper, moet u wat achtergrondinformatie knownledge van het systeem.

naar mijn mening, als we bedoelen RTL ingenieur (IC Designer), dan is hij niet begrijpen kan nodig zijn om het systeem zelf ..merendeel van de bedrijven hebben Systems Departement verschillend van RTL departement ..Systeem die jongens zetten de systeemarchitectuur en specs ..en verstuur de documenten aan de Principe ingenieur in het RTL-team die breekt de specs in hardware componenten en een hardware-beschrijving om het systeem te zetten ..
bijvoorbeeld ..in communicatie systemen ..U kunt het ontwerp een FFT-component, zonder zelfs maar te weten dat het FFT ..u misschien verteld te ontwerpen sommige vergelijkingen in RTL ..zoals de vlinder ..en die twiddle coëfficiënten ..
Maar ..het is beter om het systeem te begrijpen ..Als dit niet nemen van ontwerp ur tijd hoe dan ook ..

Ik denk dat het beter is om het systeem te weten voor zowel analoge als digitale IC ontwerper.

By the way, voor de gemengde signaal simulatie,
u kunt gebruiken:
Nanosim VCS van Synopsys.
Of: Ultrasim NC van Cadence.

Sysnopsys ook ondersteuning:
HSpice VCS ..Maar is traag.In het bovenstaande simulator kunt u gebruik maken van transistor-niveau voor analoge gedeelte, en het gebruik RTL of een poort niveau voor het digitale gedeelte.Toegevoegd na 6 minuten:Een SNUG papier voor het gebruik van: Nanosim VCS
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back