Hulp nodig met Photodiode L14G3!

Y

yasser11

Guest
Hoi

Ik gebruik fotodiode TIL 38 als een infrarood bron en het gebruik van L14G3 als een detector.Tussen de diode en de detector ik mijn vinger te houden, zodat de output tegen verzamelaar zal variëren naar gelang van de verandering in het bloed volume in de vinger.Bij deze ben ik van plan het meten van de hartslag.

Kan iemand me helpen in de vertekenende ckt.omdat ik denk dat ik niet biaising het goed.Ik ben niet in staat om een output in de collector te krijgen (het volkomen willekeurig en op geen enkele wijze in de buurt van wat ik verwacht), soms ook 50Hz golf (voeding ruis) komt op de collector.

Als iemand enig idee hoe je deze problemen op te lossen dan doen beantwoorden.

xcheck deze constructie ook:
http://edaboard.com/viewtopic.php?t=57616&highlight=hearbeat

aandacht aan volgende:
- Phototransistors niet zijn voorkeur, omdat zij gemakkelijk verzadigd
- Zender en detector diodes moeten worden afgestemd voor wavelenth (max. gevoeligheid detector moeten hebben op vervuilers golflengte)
- Mechanische verbinding houden vast aan de vinger en wihtout lacunes
- Houd uw vinger in een donkere plaats op 50 Hz te voorkomen of sensor mechanica te maken die aan externe verlichting effect op de detector te voorkomen
- Ik gebruikte rood licht (600-670 nm) met geen enkel probleem.Niet experimenteren met andere golflengte.
- Gebruik van een of meer ultrabright leds te verhogen emitterende licht en transimpendance versterker buiten houden van verzadiging.Mag het is beter om de lichtintensiteit reguilation te voeren - de huid optisch kenmerk is zeer individueel en verschillende hoeveelheid licht die nodig zijn voor verschillende mensen te halen door en detector verzadiging wihtout.Dus kan worden AGC is beter te doen over het verzenden van zijde dan ontvangt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back