hulp nodig met het meten van PLL fase lawaai

R

robismyname

Guest
Ik heb een screenshot van mijn vergrendeld freq.synthesizer.Ik wil voor het meten van de fase lawaai.Hoe doe ik dit?

Heeft een van deze screenshoots kijken beter in termen van fase geluid?

Kan niet vertellen.Verlaag de VBW tot 3 Hz en meten van de gevallen opnieuw.Het lijkt erop dat er sprake is van enige wiebelen vs tijd in de bochten.

Als ik het had te raden, ik zou zeggen dat de top de meeste curve (waarschijnlijk uw laagste lus bandbreedte) had misschien wel 5-10 dB beter fase lawaai dicht bij de vervoerder.Ook verzwakt uw klok sporen de beste.

Wat is dat een stimulans in de top perceel op 30 KHz compenseren?Heeft u iets schakelen op dat tarief?

Het is moeilijk te zien, maar
ik ben raden uw lus bandbreedte is ongeveer 20kHz.Probeer om de vervoerder aan de linkerkant van het scherm en doe een langzaam sweep (zeer smalle RBW) via 100kHz of zo.Als de oscillator is stabiel, dit zal helpen.De 10MHz referentie-sporen zijn zeer hoog.What's up met dat?

Ik veronderstel dat je nodig hebt voor het meten van onder gemiddelde modus zeggen 100.

Met deze formule te meten met behulp van een Phase Noise Spectrum Analyzer:

Phase Noise [dBc / Hz] = Carrier_Power [dBm] Noise_Power (at) Frequency_offset [dBm] 10 * log (SA_RBW [Hz])

De bovenstaande berekeningen zijn waar als en slechts als het lawaai verdieping van de SA is laag genoeg is.

Lawaai verdieping van de SA laag genoeg?Wanneer daadwerkelijk de formule de meetwaarde voor beide, vervoerder en kant-band macht.

Ik vergat te vermelden dat de Spectrum Analyzer moet worden power-on ook.

kspalla schreef:

De bovenstaande berekeningen zijn waar als en slechts als het lawaai verdieping van de SA is laag genoeg is.

Rob

een kortere en real-time meting is het gebruik van de markering lawaai functie (delta marker -> een bepaalde offset vanaf de CW-> gebruik lawaai markeringslichten, krijg je direct fase ruis) die beschikbaar is in uw Agilent Sa.

Ik hoop dat het kan helpen.

Mazz

Mazz schreef:

Robeen kortere en real-time meting is het gebruik van de markering lawaai functie (delta marker -> een bepaalde offset vanaf de CW-> gebruik lawaai markeringslichten, krijg je direct fase ruis) die beschikbaar is in uw Agilent Sa.Ik hoop dat het kan helpen.Mazz

Met behulp van delta marker is ok, maar is niet geven van het resultaat in dBc / Hz (alleen als je gebruik maakt van 1Hz RBW optie, die is erg traag, of niet beschikbaar is).

De Noise Floor moet 10dB lager dan uw kant-band gemeten vermogen.U kunt gebruik maken van een LNA aan de voorkant van het analysetoestel om de geluidshinder verdieping, maar de nieuwe PSA van Agilent (die u gebruikt) niet nodig.

vfone
de meting in dBc / Hz.Als u alleen de foto zijn er ongeveer 6,5 divisies, die overeenkomen met 65 dB 10Log300 = 90 dBc / Hz.

Rob

Je hebt zojuist de pickup stimulans toon op 100 kHz offset.Dus echte fase geluid is ongeveer 10 dB beter (verplaatsen markeringslicht tot 110 kHz te controleren).
-100 DBc / Hz @ 100 kHz is een goede waarde.

Als u meer informatie wil ik wijzen op het verzamelen van deze nummers (gebruik automatische koppeling RBW & VBW voor eenvoudige bediening en maakt gemiddeld - 16 is genoeg):
SPAN Delta Marker Fase lawaai
3kHz 1kHz?
30kHz 10kHz?
300kHz 100kHz -100
3MHz 1MHz?
30MHz 10MHz?

Zorg voor dat een stimulans op ongeveer 20 KHz.dit kan degraderen algehele geluid (kan worden overgenomen dominante fase lawaai) - Maatregel zij (zonder geluid marker).

Mazz

Van de foto van de SA elkaar ik kan zien dat de RBW is 300Hz.
Gewoon per ongeluk gebeurd te zijn het juiste nummer, omdat je net zei, was een lezing van een stimulans.

vfone schreef:

Met deze formule te meten met behulp van een Phase Noise Spectrum Analyzer:phase Noise [dBc / Hz] = Carrier_Power [dBm] Noise_Power (at) Frequency_offset [dBm] 10 * log (SA_RBW [Hz])

Is niks speciaals met deze formule.Is gewoon het verschil tussen twee absolute macht niveaus (vervoerder en kant-band), en aftrekken van het resultaat van de 10 * log (RBW) van de SA voor het verkrijgen van een waarde in dBc / Hz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back