Hulp bij het lawaai van de potentiometer

M

matt9862

Guest
Hey iedereen.

Voor school im maken van een audio-gebaseerd project en ik heb een audio signaal loopt via een potentiometer op een versterker die ik heb gemaakt.Als ik dit wel, krijg ik een enorme hoeveelheid ruis die uit de versterker, tenzij de pot tegen minimale weerstand (effectief verwijderd uit het circuit).

- De versterker werkt prima zonder de pot in het circuit.
- De pot werkt prima, ive getest op een CRO.
- Ive getest verschillende potten (gemotoriseerd en niet) en het resultaat is hetzelfde in alle.
- Alle bedrading en solderen is goede kwaliteit en im vertrouwen it isnt de oorzaak.

Kan iemand een suggestie over hoe deze ruis te verwijderen.

Thanks a lot ~ Matt

Wat voor soort geluid?

Probeer uw oscilloscoop van het soort lawaai te identificeren en de bron te lokaliseren.

Misschien de draden met de potentiometer zijn te lang, waardoor overspraak of feedback.Misschien ingang van uw versterker fase is instabiel, waardoor het te oscilleren over enkele reeks input weerstanden (potentiometer posities).Die zijn gewoon wilde gissingen.

Heel vaak het geluid in een potentiometer wordt gemaakt omdat van DC spanningen op de ruitenwisser van de pot.

Probeer die een input en output condensator op de pot naar Blok iedere DC-signalen.

Dit moet elimineren uw probleem.

Als dat niet lukt, Toon ons het schema van uw schakeling.

Dit moet werken.

Groeten.

Mr.Cube

PS.Sorry voor de kwaliteit van de foto Ik deed het in MS verf.

Gewoon om te onthouden:

Als het geluid gegenereerd door POT gebeurt terwijl u de as, kan je het gewoon doen verminderen verschillende bochten repeatlly om roest of vuil te verwijderen, als het niet is verzegeld.

Enkele tips om te controleren:

Bent u met dezelfde energiebron?
Als niet op de hoogte zijn van eventuele aardlussen.
Is de versterker ingang hoge impedantie?
Zo ja ze waarschijnlijk heb je een grote impedantie mismatch
waardoor de pot op te pikken het lawaai.
Is het geluid doelt u brom ruis of welk type is het?

Zomaar wat gissingen voor het probleem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back