How to Build 12 V Batterij Reverse Bescherming Circuit?

K

kengloong

Guest
to prevent my circuit board blow/ damage...

Iedereen kan helpen om mij een idee te buid een 12 V accu omgekeerde bescherming circuit
te voorkomen dat mijn circuit bord blow / schade ...

Thanks & best regards,
keng Loong

Als uw belasting laag is om een diode 1N4007 in serie positieve aanbod met kathode connectd te laden kant.

If your board need a lot of current, put a fuse in series to positive supply an 1N5408 diode with cathode connected after fuse in the load side and anode connected to negative supply

Als u een lineaire aanbod van Koky suggestie dat er een serie diode is de beste (meer eenvoudig en simpel), maar als u ingeschakeld aanbod het beste is om een thermistor in serie en een diode na vervolgens parallel, zoek het in beslag ....soms goed is om een varistor ook, maar het
is afhankelijk van characterist ingangssignaal en alle waarden afhankelijk van de reële circuit ...

Als uw aanbod is lineair en moeten veel huidige kunt u twee dioden parallel en in serie met daarna of gebruik een diode met meer actuele mogelijkheden.leomecma

Als uw route verbruikt weinig stroom gebruiken deze configuratie hieronder om uw apparaat polariteit
onafhankelijk.

Opmerking: er is ongeveer 1,4 volt spanningsdaling
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Een ander idee is om een 12V relais via een diode.Wanneer het relais geactiveerd is zal het aansluiten van uw belasting (PCB's) over de input, die dient te worden de juiste polariteit sinds de diode kan het relais aan energie alleen in de juiste polariteit aanbod.

Met deze methode kunt afval wat meer power, maar er is geen spanningsval te wijten aan de diode.

Is het circuit dat door u allen kunnen worden gebruikt in UPS (Uninterruptible Power Supply)?Ik van plan om de batterij met behulp van een auto-accu.Is het zal werken, of ik moet de UPS-circuit?Hoe laat de batterij te worden belast sneller dan de gewone UPS?Gelieve advies.

Bedankt.

sunsina schreef:

Als uw route verbruikt weinig stroom gebruiken deze configuratie hieronder om uw apparaat polariteit

onafhankelijk.Opmerking: er is ongeveer 1,4 volt spanningsdaling

Ik heb al geprobeerd het circuit waarvan de door KOKY, die met behulp van Diode 1N4007.Voor uw info, Ik heb de diode 1N4007 uit te 1N4001.Dit circuit is werkte alleen, zonder enige belasting.Maar toen ik overgeschakeld op mijn computer, de UPS aangegeven Baterry Laag en mijn computer meteen shuting omlaag.

Dus is het gevolg van de diode die ik gebruik?Ik veranderde de 1N4007 diode uit te 1N4001 is omdat accordinh te thesalesman, de 1N4007 is slechts in staat om 400V 1A, maar 1N4001 haar kan reache 600V 1A.

Hoop van u te horen al snel.

Plaatsing diode in serie met terminal lagere voedingsspanning voor 0.7V.Dit kan de reden dat UPS wijst lage batterij.De eerste gedachte die in mijn ogen is het gebruik van twee relais.
Relais Een veranderingen polariteit indien nodig en relais B vertragingen schakelen totdat polariteit is gewijzigd.

Met een diode 0.7V u los en met een relais uw bescherming is duur en misschien te traag.Best omgekeerde accu bescherming met behulp van een "omgekeerde" MOSFET in serie met de lijn.In de regel een min Nchannel FET zal het werk doen, sluit drain naar batterij-minus en de bron aan de min-in van het circuit te worden beschermd.verbinding poort naar de plus.het idee is dat een FET werkt goed bij de afvoer en de bron zijn teruggedraaid, maar er is een intrinsieke diode dat bederft het effect in de meeste schakelingen, maar niet in dit geval.Dezelfde truc kan gedaan worden met een p-kanaal FET in de plus lijn.Met een bescherming als dit heb je alleen een paar losse millivolt bij het selecteren van de juiste FET.

Agree with jodokus.

En schema's is:

kengloong, uw verkoper is verkeerd.1N4001 is 50V, 1N4007 is 1000V.Hier
is een data-sheet:
http://www.diodes.com/datasheets/ds28002.pdf

Ja dioden zijn verschillend.Maar accuvoltage is slechts 12V.Een andere vraag is wat is de huidige batterij, is het groter dan 0.7A?

Nee het is niet de batterij stroom.Het is de capaciteit van uw batterij.U moet de maatregel de huidige batterij wanneer UPS wordt ingeschakeld bij volle belasting.En dan kun je beslissen wat voor soort diode van MOSFET u kunt gebruiken voor bescherming.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back