Hoe zou een gelamineerde kern te verminderen wervelstroom verlies?

P

Powersys

Guest
Hoe zou een gelamineerd stalen kern vermindering van de wervelstroom verlies in een elektrische transformator?Bedankt.

de gelaagde kern: de kern is gesneden en elk stuk is gelaagd van de volgende en daarom snijdt het pad van de wervelstroom met een lamineren (isolatie ).....
hoewel wervelstroomremmen bestaat nog steeds, maar het effect is minder erg .....

Ik stel voor om een betere kern gebruik (boven 1khz gebruik ferrieten).Als de kernen gebied groter is, dan verliest lager zal zijn.

Ook als de platen zijn dunner, verliest zijn minder.

sztibi82 wrote:

Ook als de platen zijn dunner, verliest zijn minder.

eigenlijk wervelstroomremmen vormen cirkelvormige paden en de huidige stromen er doorheen ....dus als het pad is lang het vermogensverlies is meer (lange weg betekent meer weerstand ).....wanneer de platen zijn dun het pad gemaakt wordt zeer klein en dus minder energieverlies ....

A. Anand Srinivasan schreef:

eigenlijk wervelstroomremmen vormen cirkelvormige paden en de huidige stromen er doorheen ....
dus als het pad is lang het vermogensverlies is meer (lange weg betekent meer weerstand ).....
wanneer de platen zijn dun het pad gemaakt wordt zeer klein en dus minder energieverlies ....

de weerstand wordt gegeven door ρ (l / a )....hier de lengte l wordt geminimaliseerd en ook een ruimte constant blijft en dus ook de weerstand toeneemt leidt tot meer weerstand tegen wervelstroom ...

de weerstand wordt gegeven door ρ (l / a )....

and also area a remains constant and hence the resistance increases leading to more resistance to eddy current...
hier de lengte l wordt geminimaliseerd

en ook een ruimte constant blijft en dus ook de weerstand toeneemt leidt tot meer weerstand tegen wervelstroom ...

De wervelstromen zijn loodrecht op de B-veld.
Als u laminaat in de richting van B dan is de eddy
stromingen vinden een pad dat wordt onderbroken door serie
dunne geleiders die geïsoleerd tussen hen.

dingen zien in de vorm van een cirkel ....naar lengte Ik bedoelde de diameter van de wervelstroom lus die gevormd ....het gebied is afhankelijk van het kwadraat van de lengte (diameter) en daarom is er een lengte term komt in de noemer ......

dus als lengte is geminimaliseerd de weerstand verhoogt .......

dingen zien in de vorm van een cirkel ....
naar lengte Ik bedoelde de diameter van de wervelstroom lus die gevormd ....
het gebied is afhankelijk van het kwadraat van de lengte (diameter) en daarom is er een lengte term komt in de noemer ......dus als lengte is geminimaliseerd de weerstand verhoogt .......

u got me verward voor een paar minuten ....dus ik heb wat verwijzende en kijk wat ik gevonden heb ....Elektronen kunnen niet door de isolerende kloof tussen de laminations en zijn dus niet in staat aan het verkeer op brede bogen.Kosten verzamelen bij het lamineren grenzen, in een proces analoog aan het Hall-effect, de productie van elektrische velden die verder oplopen van de kosten en dus ook het onderdrukken van de stroom van wervelstromen tegen te gaan.Hoe korter de afstand tussen de aangrenzende laminations hoe groter de onderdrukking van wervelstromen.

hoop dat het nuttig is ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back