hoe zet analoog signaal

M

mostrengo

Guest
Ik heb een machine die het heeft een sensor van het gaspedaal van 0 voor 5 volt DC, maar ik moet
omkeren analoge spanning van 0 tot 5 volt DC voor 5 tot 0.
hoe?help me.

meeste
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Gebruik een omvormer type twee weerstand op amp circuit om de tegenoverliggende helling functie.Dan zetten een weerstand aan de samenvatting kruising en een vaste negatieve spanning aan de andere kant Door schaalvergroting van de twee weerstanden ingang kunt u een grafiek die u wilt.

na enkele tests heb ik niet aankomen met de conclusies

Ik gebruik ampop omkeren manier, maar ik wil omkeren
uit het signaal van de sensor (0 tot 5 voor 5 tot 0 (niet-5V))

als het niet erg zal zijn werk dat je kunt plaatsen of stuur een klein project voor hulp.
de bevoegdheid voor 741 (?) moet worden 5v/0v niet 5,0, -5

dank
meeste
most_trengo (at) europe.com

Je hebt een versterker met winst =- 1
741 is niet goed voor dit doel zoals het ontworpen is om te werken met hogere spanningen van beide polariteiten.
In plaats daarvan proberen CA3140.
U kan ook nodig zijn om de voedingsspanning te verhogen van 5V te zeggen 6V, volledig te dekken de 0-5V bereik.
Bijgevoegd is de voorgestelde versterker ...

Probeer dit.
Alle weerstanden zijn gelijk.De 5 V-verwijzing moet aanpasbaar zijn om de exacte antwoord te krijgen.

Dit circuit is makkelijker aan te passen, als je een negatieve 5V referentie hebben.
R1, R2, R3 zijn gelijk.R4 moet een 1 / 3 van de waarde van de anderen.Het kan ook worden geëlimineerd.
Instellen van de referentie (of R2) zal pas de offset van de uitgang, terwijl de winst R3 zal indien nodig aanpassen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back