Hoe vind je efficiëntie in hfss

C

cyberspace9

Guest
Dear all
plz kan iemand mij vertellen hoe de efficiëntie te vinden in hfss.
Ik bedoel hoe (efficiëntie vs frequentie) grafiek in hfss plot?

bedankt

Net plot in verre veld perceel.Er zijn een paar soorten efficiensy.Het woud wordt tijd verbruiken als je frequentie sweep heeft heel veel punten.

Ik denk dat de verliezen zijn niet erg accuraat in HFSS.Dus het rendement is niet juist.Is er iemand heeft geen metingen en vergeleken met simulaties?

thanx
binnen verre veld kan, ik vind alleen straling efficiëntie (binnen antenne params).

kan je plz uitgebreide meer wat te klikken stap voor stap te vinden efficiëntie?
thanx again

Ok, wanneer u wilt antenne-efficiëntie te evalueren, uit antenne theorie u weet dat
G = ηD, waarbij de winst G, D de directiviteit en η het rendement dat houdt in aanmerking voor de verliezen.Als u gebruik maakt van de definitie van "gerealiseerd te krijgen" in HFSS, are u met inbegrip van alle diëlektrisch, ohmse en mismatch verliezen.Anders de normale winst definitie maakt het mogelijk om rekening te houden alleen voor ohmse en diëlektrische verliezen.Dan is het rendement η = G / D.Als G = D, ur-efficiëntie is 1, maar dit is slechts een ideaal geval.Wat ik stel is het creëren van een output variabele genaamd 'efficiëntie' gedefinieerd als de verhouding tussen de winst (die u kiest) in mag en de directiviteit in mag in de richting van de globale maxima (dwz Broadside).

I.

Ik gebruik "RadiatedPower" voor efficiëntie schatting.Als uw antenne wordt opgewekt door 1W je een deel van de uitgestraalde buiten de lucht doos inclusief alle macht verliezen binnen de grenzen van de berekening domein in% te krijgen.

PS: Resultaten-> Crate ver gespecificeerd plot-> Antenne params-> RadiatedPower

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back