HOE toewijzen punt bron of lijn bron in HFSS?

J

jackle

Guest
1.HOW toewijzen punt bron of lijn bron in HFSS?
2.
Is HFSS kunnen oplossen 2-dimensionale structuur?

Ik ooit gehoord dat als een 3-dimensionale structuur in HFSS symmetrie is, dan kan worden vervangen door een 2-dimensionale vlak, maar ik weet niet hoe om te gaan met een dergelijke goede vaardigheid.

dank u bij voorbaat!

Met vriendelijke groet!

HFSS is vooral een 3D-structuur simulator

De haven oplosser kan worden gebruikt voor een 2D oppervlak
om te berekenen modi voortplanten langs een uniforme
structuur met een willekeurige dwarsdoorsnede.

In ieder geval om te beginnen met een simulatie van een 3D-structuur moet worden gemaakt of geïmporteerd.

Rugbyfun

jackle schreef:2.Is HFSS kunnen oplossen 2-dimensionale structuur?Ik ooit gehoord dat als een 3-dimensionale structuur in HFSS symmetrie is, dan kan worden vervangen door een 2-dimensionale vlak, maar ik weet niet hoe om te gaan met een dergelijke goede vaardigheid.

Beste sassyboy,
Je hebt me leren de methode voor het oplossen van een grote 3D-model efficiënter door krimpende naar een kleinere 3D-model (de helft van het origineel).maar mijn vraag is of er mogelijkheden zijn om tot vereenvoudiging van een symmetrische 3D model in een 2D-model, dat wil zeggen bij het oplossen van een vliegtuig model in plaats van de overeenkomstige 3D model.

hartelijk dank.
RGS!

Alleen als de fileds niet afhangen van een bepaalde richting,
krijgt u vermindering van 3D naar 2D-model.Dit gebeurt alleen wanneer u nul dikte in een richting of wanneer het zich uitstrekt tot oneindig in een richting, zodat u mogelijk geen expliciete afhankelijkheid van de velden in die richting (behalve voor zeggen een golf voortplanten in die richting).Normaal gesproken denk ik 3D naar 2D-vermindering is niet mogelijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back