Hoe te verkrijgen bias spanning op de chip?

E

elecomm

Guest
Hi all,
Ik ben nieuw voor analoog ontwerp .. ik vraag hoe bias spanningen te verkrijgen voor transistoren in mijn circuits? Heb ik te maken speciale schakelingen voor hen??
Ik bedoel, als het aanbod is 1,5 V en ik moet 0.5V, moet ik aan potentiële divider of iets te maken?? .. Als dit de methode .. hoe kan ik het zodat het verbruikt weinig stroom?

JA, kunt u de potentiële divider usin diode aangesloten transistoren.

Of u kan het ontwerp van een bandgap voltage schakeling, die zal verbruiken tijd.

Dit hangt af van waar de bias spanningen zijn nodig

Voor bias voltages gebruikt worden in de huidige spiegels (brede zwaai huidige spiegels), kunt u gewoon vertekening door het passeren van een constante stroom door een diode aangesloten transistor en vervolgens aanpassen dimensionering te geven de benodigde spanning (zie Johns en Martin CH6 voor meer details).

Toepassingen waarvoor een zeer stabiele spanning (zoals in ADC zou) moet bandgap spanningen.In dat geval moet u het ontwerpen van een bandgap voltage ref.

elbadry wrote:

Dit hangt af van waar de bias spanningen zijn nodigVoor bias voltages gebruikt worden in de huidige spiegels (brede zwaai huidige spiegels), kunt u gewoon vertekening door het passeren van een constante stroom door een diode aangesloten transistor en vervolgens aanpassen dimensionering te geven de benodigde spanning

Ja, als u een diode aangesloten u haalt een bias spanning.Maar je zou kunnen gebruiken MEER diode aangesloten transistoren in dezelfde tak (dezelfde stroom) te verkrijgen andere bias spanning.Als u werkt op CMOS je zou kunnen proberen met PBO of NMOS volgens welke bias spanning je nodig hebt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back