Hoe te programmeren ORG 2000 van 16F84A?

B

Breng

Guest
Hallo:

Hoe kan ik programma in assembler met de MPLAB 8,14 ORG 2000 van 16F84A zonder gebruik te maken van winpic800 of de IC-prog?

Gegroet.

voor zover ik weet zegt me dat het voor een 16F84A de gegevens organisatie laat
ons programma alleen in de eerste 1024 woorden dus als je wilt beginnen met programma op org 2000
beter gebruik 16F877 waar 8K woorden van geheugen voor programma beschikbaar is.

tot dusver im duidelijk ik denk dat je moet bestuderen van de gegevens shhets van 16F84A en 16F877 controleer deze diagrammen ook.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hallo:

U heeft niet begrepen aan mij, ik spreek over te programmeren wat duidt in het beeld.

Gegroet.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

dus sorry dat ik nog niet begrepen hebben ur probleem
maar zal u duidelijk wat ding meer wat dat rode markering is voor en opties vertellen dat in verband met het begin van het programma is vanaf 2000 als hex waarde of wat?Toegevoegd na 59 seconden:Ook ORG is een assemblage richtlijn die vertelt assembler het begin van de code in het programma geheugen.

Van Help - MPASM Assembler Help voorbeeld:

#
include p16f877a.inc; Inclusief standaard header bestand
; voor het geselecteerde apparaat.
__idlocs 0x1234; Stelt apparaat ID 1234.Ik hoop dat dit is wat je wilt.

kunt u niet; Pic16F84A heeft een maximale adres alleen op 0x3FF.

org is preprocessor richtlijn vertelt de compiler om te beginnen met het schrijven op dat adres.2000 in decimale of hexadecimale buiten het 84A-adres

Ditto te cristi7521.

De 2000-adres is geen onderdeel van het programma geheugen, dus het doet er niet toe dat de micro niet kan openen.
Dat zijn de ID locaties en ze kunnen worden geprogrammeerd door de _idlocs om iets wat je wilt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back