Hoe te meten pad verlies van een kabel

F

flipflop08

Guest
hoe de weg het verlies van een kabel met een spectrum analyzer en een signaal generator

Thanks in advance

Sluit signaal generator rechtstreeks tot het spectrum analzyer.Meet de amplitude in dBm.
Plaats de kabel tussen generator en analyseapparatuur.Meet de amplitude in dBm.
Trek de twee metingen om de kabel verlies in dB.

De demping van de coax is sterk afhankelijk van de meetfrequentie.Aan het smaler frequentie gebruik relatieve lange stuk van de coax.Zoeken met Google 'coax parameter "

Alvorens een meting en aftrekken, moet u ervoor zorgen dat de impedantie van de kabel is gelijk aan de input / output impedantie van de Spectrum Analyzer / Signal Generator (meestal 50 Ohm).Anders is de berekening zou een fout.

bedankt voor de antwoorden.

dus hier
is een follow-up van mijn probleem

Ik heb voor het meten van de pathloss tussen een bepaalde microstrip.at het ene uiteinde van de mistrostrip is een SMA-connector aangesloten op de module (standaard), terwijl aan de andere kant, ik gesoldeerd een verlaging coax aan de soldeer masker, dus nu was ik in staat voor het meten van het totale verlies van de setup.het probleem is, hoe ben ik veronderstel dat het meten van het verlies van een coax (ca. 2 cm lang), met zijn andere uiteinde knippen (dus bloot
is het wegdek en de belangrijkste draad)?

btw, het werkelijke doel van de installatie is het meten van het pad verlies (via subraction) van de microstip uit het soldeer masker aan de SMA-connector aangesloten op de module standaard ....

Met slechts een signaal generator en een spectrum analyzer zou hard voor uw zaak te maken van een nauwkeurige meting.
U moet een Network Analyzer te kunnen de-insluitcode elk segment.
Ook niet vergeten! Dat is mogelijk om een Missmatch Verlies tussen Microstrip lijn en coax-kabel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back