Hoe te converteren dit circuit in zijn Norton Equivalente?

F

Farrukh

Guest
Het probleem is vertegenwoordigd in figuur (a)!

Ik begrijp niet hoe de originele 3V batterij is verwijderd en vervolgens 8V-batterij in serie met 100Ohms.Dan is de 5V ..Het
is helemaal over mijn hoofd.

Kan iemand mij vertellen hoe wordt de Norton Huidige Bron berekend hier?

Ik dacht dat alle huidige stroom zal door middel van AB, in plaats van via de weerstanden 100 en 220, aangezien AB biedt geen weerstand!Maar ik krijg het verkeerde antwoord op die manier.

ps: Dit is Probleem 25, hoofdstuk 8 van Floyd's Principles of Electric Circuits, 7e editie.Probleem 28 (denk ik) van de 8e editie. [/ Tex]
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Het lijkt er zijn 3 voedingsspanning op circuit.
terminal AB huidige berekend met gebruik van Super positie theoream.
in elke stap een spanning (of huidige) bron actief is.
en alle anderen zijn uitgeschakeld (kortsluiting voor vlotage leveren en open circuits voor het huidige aanbod).
als je de totale stroom som van deze stroming.

Voor Norton equivalent weerstand, gewoon uitschakelen alle supplys en we zien dat alle drie weerstanden zou paralleld.

Groeten
Davood.

Nee, het oorspronkelijke probleem is in figuur (a).Er is slechts 1 bron, de 3V bron.Dit is de oplossing voor het probleem dat ik heb gepost, maar ik begrijp het niet.Hoe kunnen we verwijder de 3V bron en een bron-8V met de 100Ohm weerstand?Kunnen we verwijderen bronnen zoals dat?I
don't think so!

!!!!!!!!!!!!!!
het antwoord is wat ik al eerder zei [boven].

Het oorspronkelijke probleem hadden de drie batterijen in het circuit tegelijkertijd.Dan superpositie wordt gebruikt bij het vinden van de uitgang kortsluitstroom van elk en de drie stromingen worden toegevoegd.

Ok, het betekent dat er een fout in het boek.Omdat het toont alleen een spanning van de bron, de 3V bron.Het blijkt geen andere spanning bron.Maar de oplossing toont 3, dus ik denk dat het een fout in het boek.

Ik ben het eens met Davood.
Dit probleem werd opgelost met behulp van superpositie (vanwege het bestaan van 3 spanning bronnen).
Als het probleem was alleen, zoals aangegeven in (a), dan is het antwoord zou zijn geweest In1 alleen.

- AD

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back