Hoe te beslissen over de waarde van de Compenseer Capacitance?

W

wjxcom

Guest
Hoe te beslissen over de waarde van de Compenseer Capacitance, dat wil zeggen CC bij het ontwerpen van een OPA?In het boek "CMOS Analog Circuit Design" writed door Allen, vond ik, want van de tweede paal p2 = gmII / CL, de nul z = gmII / CC, en de GBW is GMI / CC, zodat we kunnen weten dat CL = 2.2 CC, waar de CL is de Load Capacitance.

Maar in de meeste condiction, de CC niet alleen afhankelijk van de belasting Capacitance, dwz CL, maar hangt ook af van de parasiet Capacitance, dwz C01, bijvoorbeeld de formule in de gehechtheid, vinden we dat CC wordt beslist door de CL en C01.

Mijn vraag is: wanneer we beginnen te OPA ontwerpen, doen we niet weten wat de waarde van w / l, dus we weten niet de waarde van de C01 niet!Dus, bijvoorbeeld van de formule in de bijlage, om te beslissen hoe de waarde van de Compenseer Capacitance, dat wil zeggen wanneer CC begin tot het ontwerpen van een OPA?

Help me please, thanx!De formule kan worden gevonden in de nota "een compensatie-strategie voor Two-Stage

writed by G. Palmisano and G. Palumbo.

CMOS Opamps gebaseerd op huidige Buffer "writed
door G. Palmisano en G. Palumbo.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

yaxazaa wrote:

normaal 20% van de belasting dop voor regel van thrump

Ik denk dat je de GBW, condensator grootte en fase-marge (met compensatie weerstand) samen te overwegen.Formule berekening kan alleen een ronde waarde.

Je moet niet proberen te komen met een exacte waarde voor de CC voordat je zelfs het ontwerp te starten.Beter, proberen een beginwaarde die u later kunt optimaliseren wanneer u ten minste een Wegbeschrijving Eten
& van het ontwerp.Een goed startpunt is GBW = gm1/Cc.U moet weten de GBW als een spec aan uw ontwerp.U kunt schatten gm1 als je weet hoeveel stroom je kunt veroorloven voor de eerste fase.Begin hier.Het belangrijkste punt is om te beginnen met het ontwerp Afterall, is het niet?
Soms is Cc volledig gedefinieerd door lawaai overwegingen van iets als kT / CC

Ik toevoegen dat de compensatie condensator Cc controles zowel de zwenking en de open-lus bandbreedte waarbij voorbeeld SR = ISS / Cc AMD BW = gm2/Cc.

De SR wordt verondersteld te worden gegeven als een spec.Ook de open-lus bandbreedte kan worden kreeg van de specificaties van de open-loop krijgen en de eenheid-gain frequentie als Wu = Ao * BW.

Ik hoop dat ik je geholpen!

Ik noly gebruikt in twee fasen opamp in de pijplijn ADC.
In ons ontwerp, kozen we Cc volgens SNR, dwz Cc wordt gekozen op grond van lawaai spec, grote Cc -> laag geluidsniveau, ook grote stroomverbruik.
proberen we de kleinste waarde van Cc kiezen om de macht te minimaliseren.

BR
wdd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back