hoe om te gaan met de haven in functie bidirection ATPG?

L

lty

Guest
Ik doe de functie ATPG voor een chip.
Er zijn vele bidirection poorten voor de chip, deze poorten is niet de scan-poort.
Hoe moet ik omgaan met hen?
Kon Ik negeer hun richting, en dont kent een vaste waarde aan haar trimode NL stuursignaal?
Of Als ik wil ze gebruikt worden in onze ATPG-modus, en wijs ik een fix richting voor hen zijn, dan wanneer in ATPG-modus, ik poorten gebruiken voor de input en output poorten stimulans voor resultaat vast te leggen, klopt dat?

Dank u voor uw eventuele opmerkingen.

Hi baarheid,

Er zijn twee oplossingen om te gaan met de biriections pinnen in een ontwerp.

1.maak ze in het I / p richting die de dekking zal verminderen door beetje veel omdat u niet kunnen detecteren van de fouten van de logica is rthat pad rijden wanneer het in o / p mode.but door het plaatsen van i / p-richting u kunt bepalen meer signaal dat werd aangedreven door dit zo covrage meer zal zijn dan wanneer deze is vastgesteld in de O / P-modus.
2.don 't vaststellen van de bidirectionele pads.which paden zal verminderen de kleine covegare op de I2C en C2o_Omdat de belangrijkste dekking is alleen omwille van de scan dan andere ketens.

groet,
ramesh.s

Elke ATPG tool detecteert automatisch de richting van de bidirectionele pin bij het maken van patronen, zodat het niet zal rijden de pin als het zich gedraagt als een output.Dus theoretisch gezien, hoeft u niets te doen om deze pinnen, en je zult krijgen goede dekking.

Als je had gebruikt een van deze bidi's als een scan ingang of uitgang, then aandacht dient te worden genomen en de ATPG tool moet weten hoe het te behandelen.Je zou moeten kijken naar de documenten over de gegeven tool.

De enige andere complicatie zouden ontstaan als de bidi heeft een pullup / down weerstand - dan verliest u eventueel wat aan de dekking, omdat de tool misschien niet kunnen simuleren juiste wijze.

Hoop dat het helpt,
John
DFT Digest

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back