hoe om te beslissen num punten in FFT?

N

newbie_1

Guest
hoi,
Ik wil de FFT analyse van n Matlab doen, fs nemen is de sample-frequentie, F0 is de fundamentele signaal freq, en ik heb n monsters geladen in Matlab, dan heb Hoe kan ik beslissen of raam of niet gebruiken?hoe selecteer het nummer van FFT punten?zal het aantal punten van invloed op de FFT resultaten?
en indien mogelijk, kan iemand mij wat matlab code voor het testen van dynamische eigenschappen van een ADC?

thanks a lot
newbie

FFT punten zullen invloed hebben op de resultaten van het scherm.
als u verhoging van de FFT de punten Bin resolutie zal meer., and then if ur FFt pts = 1000,wil zeggen ga ervan u zijn een Fs = 1Mhz,
en dan als ur FFT-punten = 1000,
.

vervolgens ur Bin = 1 KHz (1 Mhz/1000).dat betekent in ur perceel u zal b kunnen 1k, 2k visualiseren, 3k .... tot fs.
then ur Bin resolution = 0.5 Khz.
so the plot can display frequencies like 0.5k, 1k,1.5k,2k,2.5k etc...

nu wanneer u verhoging ur no: pt = 2000,
dan ur Bin resolutie = 0,5 Khz.
perceel, zodat de frequenties kunnen weergeven, zoals 0.5k, 1k, 1.5k, 2k, 2.5k enz. ..
dus hoe hoger de no: punten, hoger zal zijn ur perceel resolutie.

Cheers!
Renjith

hi Renjith,
bedoel je zo lang als de resolutie is meer dan genoeg van de punten zullen niet nodig zijn, ben ik correct?
bedankt

Het probleem dat u opgeworpen heet spectrum schatting, wanneer het proberen om met behulp van FFT om het signaal frequentie die u uitvoert niet parametrische schatting te visualiseren.Wanneer u het aantal punten stijging van de FFT u de resolutie te verhogen op deze manier het complot lijken meer te kunnen dicht, het nadeel is als je frequenties te sluiten, als je niet weet dat de frequentie-inhoud van het signaal is het moeilijk om te beslissen Als wat je ziet is zijn frequentie of spectrum lekkage, om het efect van het spectrum lekkage U kunt Windows-technieken, bijvoorbeeld door middel minimaliseren, Barlet, Blackman of Kaiser ramen, kan je meestal uitvoeren trial and error 'tot je een redelijke kreeg Hierdoor is nom spectrum parametrische schatting soms aangeduid als een kunst, omdat er geen gedefinieerde stappen te volgen ...

newbie_1 wrote:

hi Renjith,

bedoel je zo lang als de resolutie is meer dan genoeg van de punten zullen niet nodig zijn, ben ik correct?

bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back