Hoe om te bepalen MOS Switch aspect ratio?

E

ethan

Guest
Hi there,

Momenteel ben ik een student en werken OTA met switch-condensator CMFB en later te gaan om te schakelen-condensator versterker ontwerp.Ik vraag mij af wat de beste MOS schakelaar aspect ratio.

Zeg, voor TSMC 0.35um technologie met 5v proces, de minimale lengte is 0,5 micron.Dus hoe kan ik kiezen voor de W / L voor NMOS schakelaars in switch-condensator CMFB en ook in de bemonstering en de versterking?
waar moet ik inzetten transmissie poorten switch en NMOS alleen switches?

Ik heb gelezen boek Martin, Razavi boek, en wat papieren.Sommigen zeiden dat met een minimale lengte en breedte breed en sommige papieren zei zelfs met lange schakelt klok doorvoercondensatoren te verminderen (in 2004 ISSCC).

Dus ik ben in de war.Kan iemand mij vertellen de meer praktische regels en meer specifieke regels op dit?

ethan

1e plaats, om te beslissen of u een transmissie-poort of een NMOS kan zetten / PMOS alleen schakelaar hangt af van wat de schakelaar te passeren.NMOS kan passeren lage voltages behoren en geen hoge voltages, terwijl een PMOS het tegenovergestelde doet.SO bij de inputs die moeten passeren hoge en lage waarden zou een transmissie-poort.
Om de grootte van een individuele switching transistor, die gebruikt wordt om signalen doorgeven, moet je om de daling in de schakelaar zo laag mogelijk, dat wil zeggen zijn over de resistentie te laag.Met behulp van een transistor als een schakelaar wij die actief zijn in de triode regio (MOS) of Verzadiging regio (BJT), zodat uit de regio triode vergelijking kunt u de berekening van de weerstand van de schakelaar en proberen het te minimaliseren.Het is gemakkelijk te zien dat W heeft om zo groot mogelijk zijn.Maar je moet ook rekening houden met de parasitaire capaciteit die toeneemt met toenemende W. Dus W alleen tot verhoging van het bedrag tot welke de parasitaire capaciteit waarde is aanvaardbaar.De parasitaire capaciteit zal kwetsen ur bandbreedte als je schelen dat ook de helft van uw signaal macht afval in laden en ontladen elke keer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back