Hoe NF in de Zero-maatregel IF structuur

M

mitgrace

Guest
Dear All:

We meten de Zero-IF structuur, De I / Q uit vorm mixer, Wij met behulp van twee NF haven naar een haven maatregel is LNA-ingang, een andere haven is I / Q.Maar ik heb somequestions, Omdat de I / Q is van DC tot BW.Hoe kan ik dat doen?De Noise Figure meter is altijd Fmin is 10MHz.Heeft iemand deze experimenten?Bedankt

U kunt gebruik maken van twee verschillende methode:

1) u direct kunt toepassen van de definitie van NF = (S / N) in / (S / N) out =>-G-Ni nr.
waar G = winst, Ni = -174 dBm / Hz, Nee is het geluid in de oputput gemeten met een spectrum in dBm / Hz.
2) kunt u rechtstreeks gebruik maken van de Y-methode.U kunt gewoon vinden in Agilent Application Note.

De methode 2) is beter, omdat u de systematische fout te verwijderen.Ik denk dat u de twee methode moet gebruiken en vergelijk de resultaten.

Klinkt als u gebruik maakt van een HP 8970 uw NF te meten.U kunt gebruik maken van de bron van het lawaai uit te voeren methode 2) aanbevolen door dinone.Zie de nota van Maxim hieronder:

hxxp: / / www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/2875

Ik vergat om u te informeren dat bij het uitvoeren van de metingen met de twee verschillende modus die u zal proberen een verschil van 3 dB (de methode 1 is van 3 dB hoger is dan de methode 2).Dit is omdat de methode 2 is een meting die, voor hoe wordt uitgevoerd, geen rekening met de afbeelding frequentie, omdat je twee geluidsmetingen uit te voeren met het beeld geplaatst over, en sinds de Y-methode is een verhouding van twee ruis het beeld wordt geëlimineerd.In de methode 1 meestal u overwegen de winst het verzenden van een singol toon zonder haar imago, maar je meet het geluid met zijn imago.Dus je zal proberen een resultaatgerichte 3 dB hoger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back