Hoe maak je een golfgeleider te wekken?

S

StoppTidigare

Guest
Hallo allemaal, ik vraag me af of golfgeleiders en sleuven waveguideantennas. Moeten ze worden gevoed balans? Ik heb gezien dat men meestal een soort haak te hebben in de golfgeleider te koppelen van de ingang van de coax. Heeft de vorm van de haak, de oriëntatie te bepalen of ik ga een TE of een TM-mode te krijgen? Vriendelijke groeten, StoppTidigare

Je moet een elektrische voeding injecteren (rechte draad van het centrum dirigent van een coax) waar de modus die u wilt prikkelen is het maximale elektrische veld. Afwisselend gebruik van de lus aan een magnetisch veld, waar de gewenste modus heeft een piek magnetisch veld te injecteren. Als u wilt modi met meer dan een cyclus van elektrische of magnetische veld dat u hoeft te voeden een sonde aan elke piek. De vorm en grootte van de sonde stelt de impedantie van de coax ziet.

Thanx winderig! En kan iemand zeggen iets over de gebalanceerde of ongebalanceerde voeding van de golfgeleider? Die moeten worden gebruikt? Vriendelijke groeten, StoppTidigare

Hi, StopTigidare! In de praktijk, meestal twee types van WG feeds worden gebruikt - zowel te wijten aan coaxkabel de natuur, die meestal wordt gebruikt om een voedingslijn onevenwichtig: - sonde. Dit wekt in principe E veld en dus moet worden afgestemd op E-veld piek van de gewenste golfgeleider mode. Advatage is de eenvoud bij gebouwd. - "Trapeze" (zeer dicht bij loop genoemd door winderig). Het is meestal meer frequentie-breed zijn als probe en kan betrekking hebben op alle van de band van dominante modus (in rect WG 01:02 band TE10 -. TE20). Voor de goede frequentie response moet zorgvuldig worden ontworpen en geoptimaliseerd worden (u moet een aantal kegels bij overschrijding van de coaxiale innerlijke feed trapeze). Deze beide feeds zijn goed beschreven in de literatuur. Ik heb een project met trapeze overgang in MWS, als je geïnteresseerd bent, kan ik PM het je. Ik heb ook een mooi voorbeeld van MWS sector slotted 15dBi WG antenne. BTW, waarom bent u ook geïnteresseerd in de TM-modi (of in het algemeen hoog-order alternatieven)? Ze zullen niet geven u voordeel in voorkomende toepassingen ... Met vriendelijke groet, eirp

Hallo allemaal, en bedankt voor de Antwoorden. Eirp, Ik wist niet dat er enige nadelen met TM-modes kan je dat uitleggen? Vriendelijke groeten, StoppTidigare

Als u prikkelen TM modi, kan je wat extra verliezen. En als de buurt ecitation plaats je sommige elementen zijn ze moeilijk te te overwegen. g579

Voor alle geïnteresseerde - gleuf waveguide sector antenne voor 2,45 GHz band gesimuleerd MWS .. Ik zal ook post-vergelijking van gemeten en berekende stralingspatroon later .. beste, eirp

Gesimuleerde (rode curve) en de gemeten straling patroon in verticale en horizontale vlak. Merk op dat we niet zijn genoeg veel te vervullen Farfield voorwaarde .. groeten, eirp

Bedankt Eirp! Golfgeleider kan worden opgewekt en met een eenvoudige pen, maar verschoven omdat de impedantie aanpassing zoals in voorbeeld geplaatst op: D

[Quote = goxy] Bedankt Eirp! Golfgeleider kan worden opgewekt en met een eenvoudige pen, maar verschoven omdat de impedantie aanpassing zoals in voorbeeld geplaatst op: D [/quote] Hi, goxy! Kunt u opnieuw uploaden van uw bestanden? Belangrijkste. Mod bestand is dus ontbreekt kan niet worden geopend ... Dank je wel, eirp

Ik ben slecht bestand hierboven te vervangen, ik hoop dat het nu OK is. Thanks: sm28:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back